یادداشت های دادو

پنج روز دنیا !!

شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳ ب.ظ

به چه کار آیـدت ز گل طبقـــــــــی       از گلستـــــــان من ببــر ورقـــــــی

گل همین پنـــج روز و شش باشد       وین گلستان همیشه خوش باشد

 

امروز یکی از همکاران از من پرسید : " اوضاع روزگارت چطور است ؟ " گفتم : " پنج روزِ دنیا ، پنج روزش گذشته و هنوز پنج روزش مانده است !! " گفت : " در محاسبه ی دو دو تا مشکل پیدا کرده ای !؟ " گفتم : " نه ،  این ریاضیات زایاست ... وقتی پنج روز عمر را طی کردی برایت پنج روز شارژ رایگان می دهد !! یک چیزی مثل محاسبات ایرانسل !! "

 

زندگی ما در بی اساسی به شعار پنج روز هم قد نمی دهد ولی با تمام پرروئی این بی اساسی را باندازه ی تاریخ کش داده ایم !! وقتی کِشِ عمر برخی ها پاره می شود ، آن عمر ظاهرا طولانی جمع می شود و باندازه ی همان پنج روز می ماند !!

 

مهمان بودیم و حرفی بمیان آمد از فلان فامیل که با تریلی در راه بود و یک افغانی که از پاسگاه فرار کرده و وسط جاده پریده بود و این راننده ی خیلی سابقه دار ، ناخودآگاه ترمز گرفته بود و تریلی با بارش جدا شده و آمده بود از کابین راننده رد شده بود و بقیه داستان هم که معلوم است !! جای امیدی هم اگر بود با وزن اضافه ی بار از بین رفته بود ؛ ظاهر امر میزان باری که زده بودند بیش از حد مجاز بوده است و ...

 

برخی مرگش را از قضا و قدر می دانستند و برخی گردن مرد افغانی می انداختند و برخی از عدم کنترل و اطمینان از سیستم های ماشین و ... من در جمع بندی عرایض دیگران گفتم : " مرگ یک عامل دارد و آن عزرائیل است !! اگر آن فرد نمرده بود ، همین دلایلی را دوباره رو می کردید برای توجیه زنده ماندنش !! "


و یکی از مهمان ها اشاره ای داشت به روایتی دور دست ، در آغاز خلقت برای هر فرشته ی بزرگی ماموریتی سپردند و قبض روح را به عزرائیل دادند ... عزرائیل گلایه کرد که کاری به من دادید که بدنامی برایم خواهد داشت و خطاب آمد که با خیال راحت کارت را انجام بده ، کاری کرده ایم که نامی از تو در میان نباشد !!

 

این روزها ، پنج روزهای شارژ شده ی کارخانه ادامه ی بدبختی های پنج روز قبل است ... شارژ را انگار بر اساس شرایط روز پنجم محاسبه می کنند !؟!؟ مهم این نیست که آدم بتوانند روز پنجم اش را تشخیص بدهد بلکه از هر روزی که استارت خوب شدن را بزند می تواند امیدوار باشد که روزگارش در کوتاه مدت ( زیر پنج روز ) و یا درازمدت ( حداکثر پنج روز ) رو به بهبود بگذارد !!

 

  • دا دو

نظرات  (۱)

شیش و بش ک میگن همینه؟!
علت مرگ ر عالی اومدین.
پاسخ:
شش و بش (!)‌ کمی با این فرق دارد ... شش و بش یک گام بلند است !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی