یادداشت های دادو

روزگار !!

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۳۳ ب.ظ

باران می بارید ، گاهی تند و گاهی آرام ...

ساعت خروج از کارخانه بود و مسیری را باید زیر باران می رفتیم ، یکی از کارهایی که دوست دارم و متاسفانه همیشه تنبلی می کنم ، برداشتن چتر است ، هنوز مثل کودکی هایم عاشق قدم زدن زیر باران هستم ...

یادش بخیر همکاری داشتیم که از ابتدای پائیز تا انتهای زمستان چتر بدست به کارخانه می آمد ، فروردین و اردیبهشت هم که موسم باران بود و بی چتر دیده نمی شد !! درست است که اغلب روزها چترش را باز نمی کرد ولی وقتی هم باران می گرفت ، نه عجله  داشت برای از زیر باران فرار کردن و نه مثل خیلی ها سرش را توی نایلون می کرد و ... ملت بیکار هم اگر چند بار شماتت اش می کردند ، هر از گاهی هم به داشتن چترش حسودی می کردند !!!

 

باران گاهی آرام می گرفت و چند نفری سعی می کردند از فرصت استفاده کرده و بطرف ماشین ها بدوند ، و گاهی آنچنان تند که کسی جرات نمی کرد پا پیش بگذارد ، هم خیس می شد و هم متلک دوستان را بهمراه داشت ... من خیلی آرام راه افتاده بودم ، فوقش خیس می شدم !!

 

قدم زدن در باران را آنقدر دوست دارم که فکر سرماخوردگی اش را نکنم ... البته وقتی فکر سرماخوردگی را نمی کنم ، سرما هم نمی خورم !!


باران یکنواخت می بارید ، توی چاله هایی که آب جمع شده بود ، شالاپ و شلوپ قطره های باران بیشتر بچشم می آمد تا روی آسفالت ؛ انگار توی چاله ها بیشتر یم بارید و روی آسفالت کم !!! برخی چشمشان به آسفالت بود و سرعت بارش باران را کم حدس می زدند ... برخی ها نگاهشان به چاله ها بود و تصمیم گرفتن برای آمدن زیر باران برایشان سخت بود !!

 

یکی از همکاران که اخیرا هل داده ایم جلو و شده است شورای کار (!) خودش را به من رساند و ضمن خوش و بش پرسید : " چه خبر از روزگار ؟ " زمین را نشانش دادم و گفتم : " می بینی ، باران یکسان می بارد ؛ توی چاله ها زیاد بچشم می آید و روی زمین سفت کم !! روزگار هم مثل همین باران است ... برای همه یکسان است (!) محکم باشی بی تاثیر می شوی ، شل و ول باشی متلاطم می شوی !! شخصیت های مختلف آسفالت و چاله آب ، صورت های مختلفی از باران را نشان می دهند !! " سرش را تکان داد و گفت : " زیر باران به هر چیزی فکر کرده بودم الا به این موضوع ... "

 

  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی