یادداشت های دادو

روزتان مبارک

پنجشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹ ب.ظ

طرف میره آسایشگاه

ﻣﺮﺩﯼ ﺭﻭ ﻣﯿﺒﯿﻨﻪ ﮐﻪ ﯾﻪ ﮔﻮﺷﻪ ﺍﯼ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻭ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺁﺭﻭﻡ ﺳﺮﺷﻮ ﺑﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭﻣﯿﺰﻧﻪ ﻭ ﺯﯾﺮ ﻟﺐ ﻣﯿﮕﻪ: فهیمه… فهیمه … فهیمه...

میپرسه : ﺍﯾﻦ یارو ﭼﺸﻪ؟

ﻣﯿﮕﻦ : ﯾﻪ ﺩﺧتری ﺭﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺘﻪ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ فهیمه ﮐﻪﺑﻬﺶ ﻧﺪﺍﺩﻥ , ﺍﯾﻨﻢ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ

میره اتاق بعدی ﻣﺮﺩﯼ ﺭﻭ ﻣﯿﺒﯿﻨﻪ ﮐﻪ ﺗﻮﯼ ﯾﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺷﺒﯿﻪ ﺑﻪ ﻗﻔﺲ ﺑﻪﻏﻞ ﻭ ﺯﻧﺠﯿﺮ بستنش، نعره ﻣﯿﺰﻧﻪ: فهیمه… فهیمه … فهیمه …

ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﯿﭙﺮﺳﻪ : ﺍﯾﻦ ﯾﮑﯽﺩﯾﮕﻪ ﭼﺸﻪ ؟

ﻣﯿﮕﻦ : فهیمه رو ﺩﺍﺩﻥ به این!!

 

  • دا دو

نظرات  (۴)

خخخخخخخخخخ.. یه عالمه خندیدم. برا مامانمم خوندم . ولی خییییللللییی بدجنسید آقای دادو.. از این جوک ها نگید دیگه. من طرفدار فمنیست هام، خانوما رو هم نباید مسخره کرد. (یه عالمه لبخند) روزتون هم مباااااااارک. من روز پدر اومدم بهتون تبریک بگما، ولی نتم قطع شده بود. من عاشق امام علی ام، خیلی آدم جذاب و باحالیه. مامانم میگه بابامم عاشقش بوده. چه روز خوبی به نام مردها شده ها.. خوش بحالتون
پاسخ:
سلام بر طرفداران واقعی فمنیسم ... این مسخره کردن نبود ؛ آنهم خانم ها !! کسانی که سرشان را به دیوار می زدند مدِنظر بودند !!!
واقعا شما مطالعه در زمینه ی فمینیست ها دارید !! یا فمینیست را صرفا بخاطر خانم بودن دنبال می کنید !؟ می دانید که در کشور ما 80 درصد خانم ها با فیمینیست شعاری موافق هستند و مخالفت عملی و قلبی شان با آن بیشتر از مردان می باشد !!
( یک عالمه تشکر )

بله، من سیمون دوبوار و می شناسم، ویرجیانا وولف و می شناسم، بعضی از کتاباشونم خوندم. ولی بیشتر فیلماشونو دیدم. اون قضیه ی 80درصد و نمیدونستم، ولی من متنفرم که همه ش خانوما رو مسخره میکنن، میگن اونا حسود و فضول ان. بلد نیستن رانندگی کنن، نمیتونن عاقل باشن و همه ش گریه شون میگیره.. میگن همه ی بحثای مهم مال مردهاس. خانوما فقط دنبال خوشگلی و این چیزان. یا میگن همه شون فقط تو فکر شوهر پیدا کردنن.. از اینا متنفرم و به خاطر همینم فمینیست ها رو دوست دارم. این حرفا دروغه، به قول مامانم از اینجور آدما توی مردها هم هست ولی نمیدونم چرا همه شو به خانوما می گن. من خیلیا رو میشناسم که اینجوری نیستن. از ایرانیا به خاطر این فکرهاشون بدم میاد. بالاخره هم یه روزی از اینجا میرم، مامانمم میاد باهام.اینجا اصلا به ادم احترام نمیذارن. از همون بچگی هم هی می گفتن دخترا موشن، دخترا موشن ولی پسرا شیرن..من که هیچ وقت هیچ پسری رو محل نمیذارم غیر از دوتا پسرعموهام. 

پاسخ:
به به ...
مسخره کردن بد است ، خانم و آقا ندارد ... کوچک و بزرگ ندارد ...سیاه و سفید ندارد ...
فرهنگ کشور ما بواسطه ی بدبختی های زیادی که در طول سالیان دراز داشته ، ایرادهای خیلی زیادی دارد و یکی از آنها جایگاه افراد در ساختار اجتماعی است ... شاید ما نبینیم ولی یک روز درست خواهد شد !!
درست نمیشه، هیچ روزی درست نمیشه.. من تمام امروز و گریه می کردم به خاطر اینکه یه پسر بیشعوری وسط کلاس زبان بهم گفت ترک .. همون فحشی که به ما ترک ها میدن، اصلا نمیتونم تکرارش کنم. منم با مشت کوبیدم تو دهنش. باباش اومده بود میخواست ازم شکایت کنه، چون لب پسر بی ادبش پاره شده بود. حیف زورم به باباش نمیرسید.. بعد مامان من به جای اینکه ازم دفاع کنه مجبورم کرد از باباش معذرت خواهی کنم. میبینید؟ بازم به نظرتون یه روزی درست میشه وقتی نمیذارن آدم حق شو بگیره
پاسخ:
خیلی ناراحت شدم ...
کسی که توهین می کند به ذلیل بودن خود باور دارد و می خواهد با خفیف کردن دیگری خود را بالا بکشد و تلاش بیهوده ای می کند ... با توهین نه کسی خوار می شود و نه کسی عزیز می شود ... شما سعی کنید به این قبیل آدمها به چشم بیمار نگاه کنید و بجای عصبانیت (‌البته این مورد را خوب کرده اید !!‌)‌ با بی اعتنایی جوابش را بدهید؛ البته اگر بتوانید لبخند بزنید مثل اینکه با خاک یکی کرده باشید !!!! مادرتان کار خوبی کرده است ... ما باید زرنگ باشیم و با دیگران مدارا کنیم رسالت ما بخشیدن شعور به افراد احمق نیست !!!!
به نظر خودمم خوب کاری کردم، همه فقط دعوام کردن، فقط شما و پسرعموم گفتید کار خوبی کردم. مرسیییییی. واییییییی راستییییی دمتون گرم، عجب جمله ی باحالی یادم دادین، امروز همینجوری که عموم هی داشت نصیحتم میکرد و اینا، یهو من یه ژست خیلی جدی واسه ش گرفتم و بهش گفتم:عموجون نگران نباشید من که همیشه این کار و نمیکنم، بعدشم رسالت من شعور بخشیدن به آدمای احمق نیست.
خخخخخخخ.. واییییی باید قیافه عموم رو میدید، یه آفرین آفرین کشدار ی میگفت بهم.. :-):-) خخخ
منم تو دلم به شما آفرین صدآفرین میگفتم.. :-) کلا دیگه نصیحتاشون یادشون رفت.. دمتون گرم;-)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی