یادداشت های دادو

تا اردیبهشت ...

چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۴۳ ب.ظ

امروز مروری داشتم بر آنچه در فروردین نوشته بودم ، تقریباً همگی غمنامه بودند !! نه اینکه سال 95 را همینگونه گذرانده باشم و لحظات شاد و خوب کم بوده باشد !! ساعاتی که به خنده و دلخوشی و رضایت پاس کرده ام شاید در هیچ یکی از ماههای گذشته نبود ؛ ولی آنچه به نوشتن بیاید غالباً تلخی ها بود ...

 

بهار با تمام قوایش آمده است ، باران باندازه باریده و شاید هم کمی زیاده از انتظار ... هرچند برای ادامه ی دریافت نعمت ، باید شکرگزار بود وگرنه برای دریافتش باید دست به دعا زندگی کرد ... زمین ، حتی در اندازه های کوچکش ؛ لازم نیست حتماً دامن طبیعت باشد ، یک وجب خاک بغل جوی آب (!) طراوت و سرسبزی را از بهار گرفته و به نمایش گذاشته است ... چند روزی هم که بعد از اتمام هر بارش ، با نفس های بلند ، لذت استشمام هوای پاک را کرده ایم از همان مقوله ی احساس های خوب بود ...

 

با بالا رفتن سن ، آنچه دیگران از ما می خواهند بمراتب بیشتر از آن چیزیست که ما از زندگی می خواهیم ... مخصوصا اگر برنامه ی زندگی چنان تنظیم شده باشد که کمتر در جریان بازخوردهای غیراخلاقی رفتارهای اجتماعی قرار داشته باشیم !! لازم نیست حتماً در دامان طبیعت رفته باشیم ، اگر نگاهمان از پشت شیشه ی آپارتمان فسقلی مان به طبیعت و تغییرات ساده ی آن باشد ، یاد خواهیم گرفت که چگونه ساده و آرام باشیم و گذر فصول و مهربانی ها و نامهربانی ها را در بهترین حالت ممکن بپذیریم ...

 

روبروی پنجره ی اتاقم ، درختان کاج بلندی قرار دارند که در رقابتی صبورانه ، شاخه های خود را از ساختمان بالاتر برده اند و افتاب را در آغوش دارند ... شاید یکی دو سال از من بزرگتر بوده باشند ، روزگارهای عجیب و غریبی را گذرانده اند ، گاه در نوازش باغبانان بوده اند و گاه ، مثل این سالها ، تنها به امید باران و چه بسا نامهربانی ها ... ... ...

 

وقتی تماشایشان می کنم ، حس می کنم که تماشایم را دریافت می کنند ؛ میان اینهمه نگاه بی تفاوتی که هر روز از کنارشان رد می شود ، و با غرور مضاعفی به زندگی ادامه می دهند ...

 




  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام جناب دادوی عزیز
میلاد حضرت علی علیه السلام و روز مرد رو به شما که از مردان نیک روزگار هستید تبریک و تهنیت می کنم و از صمیم قلب برای سلامتی و خوشبختی تون دعا می کنم
راستی مگه شما اسکای نبودید از کی آمدید بلاگ؟ من از کجا به اینجا رسیدم؟ انگار روی پیوندهای وبلا همطاف جان کلیک کردم .
پاسخ:
سلام
عید شما هم مبارک ...
شما لطف دارید ... دیدم زیاد مانده ام قبل از اینکه زیادی شوم بروم یک جای دیگر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی