یادداشت های دادو

نان به نرخ امام ...

يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۱۶ ق.ظ

چند روز پیش کنتور گاز ما افتاد بود به نوک زدن !! یعنی انگار مشکل داخلی پیدا کرده بود و تق تق می کرد ، همسایه قبل از ما زنگ زده بود (!) به اداره گاز و آمده بودند و بررسی کرده بودند و گفته بودند که کنتور باید عوض بشود و خودمان می آئیم و عوض می کنیم !! از قرار معلوم این مورد به اداره گاز مربوط است و هزینه ای ندارد ( این مورد خودش خیلیه هاااا ! )

 

دیروز صبح آیفون زده شد و دیدم یک وانت که بارش کنتور گاز است (!!) جلوی در توقف کرده است ، در را باز کرده و خودم هم رفتم پائین ... تا من برسم مامور محترم کنتور طبقه اول را باز کرده بود (!؟) ، گفتم : " جسارت است ، ولی روی این کنتور نوشته اند خ و قرار است تعویض بشود ... " گفت : " آن را می دانم و در نوبت است و می آئیم و عوض می کنیم ، این را برای تست می برم !! " تعجب کردم و برای همین ادامه دادم : " این برای طبقه اول است و کسی در خانه نیست ، کی می آورید !؟ " گفت : " تا ساعت 13 بیایند اداره گاز !! " گفتم : " و اگر نیامدند و شب آمدند ، فکر نمی کنید به مشکل بخورند !! " گفت : " اگر شماره شان را دارید ، تماس بگیرید و خبر بدهید !! " جسارت بخرج داده و دوباره پرسیدم : " این تستی که می گوئید رندوم و دوره ای هست !؟ " یک نگاه جهان بالائی به من کرد و گفت : " خیر ... گزارش اشکال کارکردی داده اند !! " تا ایشان سوار ماشین بشوند و پشت فرمان جابجا بشوند من با همسایه که سر کار بود تماس گرفتم و جریان را گفتم و قرار شد خودشان پیگیری بکنند !!

 

بعد از ظهر دیدم که باتفاق یکنفر دیگر ، با ماشین شخصی (!!) آمدند و کنتور جدید که شیک و نقلی هم بود را نصب کردند و رفتند ... عصر تماس گرفت و از بابت تماس تشکر کرد و اطلاعات اضافی تر اینکه یکی از همسایگان خبر داده بودند که این طبقه کنتورش را دستکاری کرده است و کارکرد را پائین تر ثبت می کند !!! ( من فکر کرده بودم که مامور ثبت کنتور این گزارش را داده است !! ) همسایه ی ما یکی دو ماه است که آمده است و من از ظاهر کنتورها چیزی ندیده بودم ؛ چون شنیده بودم که کنتور را چپکی قرار می دهند و ...


جل الخالق !! خدا مرا بعد از همه بمیراند تا ببینم آخر اینهمه دوز و کلک به کجا ختم می شود !!

 

عصر رفتم بازار ، مغازه دوستم ... همین داستان را بازگو کرد و او هم داستان های مجتمع شان را گفت که در بدو تاسیس اعلام کرده بودند که این مجتمع برق و گاز و ... را طبق تعرفه ی خانگی پرداخت خواهد کرد ولی انگار بعد از رفتن آنکه این را گفته بود فرد دیگری آمده بود و نظر دیگری داشت !!! در جامعه ی ما همه ی مسائل مدیریتی عشقولانه است ؛ گاه عطف به ماسبق می شود و گاه نمی شود و بستگی به عشق و حال صاحب مسند دارد !!! مثلا رئیس جمهور می آید و تعهدات دولت قبلی را نادیده می گیرد و یا اینکه قبل از رفتن یک عالمه مشکل تازه کلنگ خورده و غیرکارشناسی برای دولت بعدی می گذارد تا سرش گرم بشود و تا نیمه های راه کاری با سوء مدیریتی های دولت قبل نداشته باشد ؛ اینها در شرایط عادی می باشد و شرایط تحریم و بحرانی و ... پرونده ی جداگانه ای دارد !!!! و ایضا مدیریت های درپیتی کارخانه ها و ادارات و ...

 

و بعدتر توضیح فرمودند که چند سال پیش که هزینه های برق زیاد بود و روشنائی های عمومی خیلی کم !! یک پیشنهاد رسید که 300هزار می گیرم و کاری می کنم که برق شما به قیمت امام محاسبه بشود و خلاصه اینکه با توافق زعما و اطلاع بزرگان ( که متاسفانه همگی بسیار متمول و خارج نشین تشریف دارند و همیشه از کاردرستی خارجی ها تعریف می کنند !! و هر کدام چند دهنه مغازه در آنجا دارند!! ) این مبلغ داده شد و قبض ها در ماه بعد به یک سوم تقلیل یافت و در توجیه فرمودند که لامپ های کهنه را عوض کردیم و لامپ کم مصرف استفاده کردیم و این اشاره ی ملیح که لامپ های قدیمی مثل اتو برق مصرف می کردند !!!!! و هر از گاهی هم از من می پرسید : " کار بدی کرده ایم !؟ " و من می گفتم : " من که نمی دانم ، خودتان چطور !؟ " و تازه تر اینکه توضیح داد که بعدها یکی از کارشناسان خبره ی اداره ی برق که بازنشسته شده بود آمد و گفت که کار ناشیانه ای کرده اند و با کمی دقت مامور ثبت کنتور می تواند آن را بفهمد ، من می توانم این کار را خیلی صحیح تر انجام بدهم و قابل شناسائی هم نباشد (!؟) و علاوه بر برق می توانم برای کنتور گاز و آب هم اعمال بکنم و برایتان 700هزار تمام می شود ...

 

خلاصه اینکه هستند خیلی ها که نان و آب و برق و ... را به نرخ امام استفاده می کنند و از این شرایط ناگوار خیلی ناراحت نیستند !! و اگرچه راهشان به آرمان های امام ختم نمی شود ولی در طول زندگی چند کورسی با امام هم مسیر هستند !!

 

  • دا دو

نظرات  (۳)

واژه نون حلال اصلا توی فرهنگ لغت اینجور آدما تعریف نشده انگار
پاسخ:
و متاسفانه این روزها آمار جمعیتی پر از این دست آدمها می باشد که مال مردم را بالا می کشند و نامش را می گذارند مخالفت با دولت !!
سلام 
آقا باز هم گلی به گوشه جمال !! اینهائی که رقمهای 300هزار .و 700 هزار ی را برای تقلیل بهای آب و برق و گاز مصرفی شان پرداخت میکنند و حداقل به زعم خودشان یک شغل اگر چه کاذبی هم که شده برای بیکار جماعت ایجاد میکنند !! در مقابل خیلیهای دیگر از این دست و دلبازی ها نمیکنند و تمام کمال هم هزینه مصارف بسیار بالای خودرا پرداخت میکنند . آمممما ... فردا روز همان پرداخت تمام هزینه های خودرا از گلوی مردم بیرون میکشند . باور ندارید همین یکماه آخر سال را بفرمائید بازار  تا شاهد این مدعا باشید .
پاسخ:
سلام ،
خلاف همانی هست که هست با تبعات دور و نزدیکش ، توجیهات در راستای هر تفکری که باشد غلط است ...
سلام

وای اگر از پس امروز بود فردایی .....
پاسخ:
سلام
و مطمئنا هست ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی