یادداشت های دادو

نگاه منطقی !!

جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۱۶ ب.ظ

همه ی بازی هایی که به هر نیتی به آنها پرداخته می شود دارای یکسری قواعد منطقی هستند و بر اساس آنها شناخته و تعریف می شوند ولی این منطق ضامن پیروزی نمی باشد و همیشه برنده شدن به چیزی بیشتر از منطق نیاز دارد ...

 

و این همانجائی ست که پای خر منطق می لنگد و کسانی که دوست دارند برنامه ها و کارهایشان منطقی چیده و پیش برود ، همیشه آدمهای موفقی نیستند !! البته این به معنی بی منطق بودن فعالیت آدمهای موفق نیست !! بلکه به این معنی است که هر قدر هم چیدمان منطقی درست بوده باشد باید یک چیز بالادستی را هم مدنظر داشت ... جناب حافظ می فرماید : " راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش !! " این توکل همان چیز بالادستی است ... اگر کسی به توکل اعتقاد نداشته باشد باید به چیز دیگری مانند شانس و ... که مطمئنا بالادستی است اعتقاد داشته باشد !!

 

امروز داشتم با بانو تخته بازی می کردم ... طبق معمول به روش خودشان بودند و گوششان بدهکار اینکه کِی چه کار باید کرد نبود !! طبیعی است که اینگونه بازی کردن چه منجر به باخت بشود و چه منجر به برد بشود دلچسب نمی تواند باشد (!؟) بردن دلچسب نمی شود چون آدم می داند که با بد بازی کردن راهی جز باختن طرف مقابل نبود !! و باختن نیز ناراحت کننده است برای اینکه آدم نارسائی منطق را می بیند !! 3 به 2 جلو بود من که گفتند : " بروم چائی بیاورم ؟ " و من گفتم : " یک دور هم بنشین تا بازی تمام بشود و بعد برو بیاور !! " دو دور بعدی را باختم و بانو بعد از هر نوبت برد می گفت : " بروم بیاورم یا ... !؟ " شدیم 4 - 4 و در دور پنجم بازی را بردم !!

 

یادم هست که یک زمانی دلخوشی هایمان چیزهای دیگری بود ، مثلا می نوشتند که کاسپاروف برای چندمین بار در بازی شطرنج ابررایانه را شکست داد و این رویداد بسیار بزرگی بود و رد شدن از اینهمه بازی تعریف شده ی منطقی که در کله ی بی احساس کامپیوتر جمع شده است مطمئنا بسیار سخت بود !! جناب ایشان در مصاحبه ی بعد از بازی گفته بود که برای برد مقابل کامپیوتر باید خلاقانه و زیبا بازی کرد ( یک چیزی در همین ردیف !! ) و معنای آن این بود که نباید اسیر قواعد منطقی بازی شد !!

 

این روزها فضای مجازی جائی برای تقلاهای منطقی آدمها شده است ... جملات کوتاهی که ظاهری درست دارند و وصله های مناسبی برای تفکرات مختلف هستند (!!) و چه بسا خیلی ها در دام این گردونه ی این جملات و ساختارهای منطقی سرگیجه می گیرند و هر قدر استفاده کنندگان از قدرت تجریه و تحلیل پائین ترری برخوردار باشند ، راحتتر قبول کرده و فوروارد انجام می دهند !!! یک نمونه از این بازی های منطقی با کلمات را در پائین می آورم :

 

منظور از صله رحم ...
رفت و آمد و دیدار فامیل و اقوام مادری است !!

چون اگر مقصود خانواده پدری بود،
می شد صله پروستات!!

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

  • همطاف یلنیـــز
  • سلام سلام
    .
    .
    درباره 1+1=3 شنیدید؟ همان نظریه مسطح بودن زمین
    پاسخ:
    سلام
    نه ...
    بروم بسرچم بینم چی گیرم میآد

  • همطاف یلنیـــز
  • سلام
    جسارتا یه سر به خرمالوی یاد هم بزنید درباره اش نوشته ام
    پاسخ:
    سلام
    من همه ی قوانین طلائی رار از حفظ شده ام ... در این مورد کمتر نوشته اید و یادآوری گونه رد شده اید !!

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی