یادداشت های دادو

باران می آید

سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۴۱ ب.ظ


پریشب که خانه ی مادر بودیم ، صدای بارانی که معلوم بود قطره قطره می آید شنیده می شد ... ولی از پنجره باران دیده نمی شد و از خیس بودن زمین خودش را نشان می داد ، در این بی بارشی و بی بارانی ، قطره قطره هم که بیاید به چشم می آید !!

 

دیروز سری به کارخانه زدم تا در رتق و فتق حساب صندوق قرض الحسنه ، کمک بکنم !! وقتی می رفتم هوا آفتابی شده بود ولی حوالی ظهر دوباره شروع کرد به باریدن و تا عصر و شب ادامه داشت و امروز هم که دوباره به همان منوال می بارید ؛ آرام و با حوصله !!

 

حوالی ساعت 11 آماده شدم که بروم بیرون !! کار خاصی نداشتم و برای هواخوری بود ، برای همین به پیشنهاد بانو ، شال و کلاه کردیم و رفتیم شاهگلی برای قدم زدن ... کمی تند رفتیم و کمی زیاد رفتیم تا شبیه ورزش بشود !! باران همچنان آرام آرام می بارید و آب باران که روی آسفالت سرازیر می شد ، با قلپ قلپ جریانی که داشت این آرام باریدن را به تصویر می کشید ...

 

 

عکاس باشی در تله آفساید

 

صبح قبل از اینکه از خانه بیرون بروم دو مطلب درباره باران که در یکی از گروه ها آمده بود را خواندم ... اینترنت است و هزار تا حرف خوب و درست و غالبا جابجا !! تا چه قبول افتد و چه در نظر آید !!

 

اولی نوشته بود که پدر هواشناسی ایران ( اخیرا واژه ی پدر زیاد استفاده می شود ! ) گفته بود که فصل بارش جابجا شده است و ما در ماههای آینده از فروردین تا خرداد بارش باران خواهیم داشت !!!! شاید خیلی ها مثل من پدر هواشناسی ار نشناسند و برای همین بشود هر عکسی را در بالای این مطلب گذاشت !!! اگر دروغ هم بود شیرین بود !!

 

دومی نوشته بود که ایران وارد هشتمین سال از سی سال خشکسالی پیش بینی شده توسط ناسا برای ایران شده است و همین روزهاست که تبدیل به بیابان بشویم و سفارش می کرد که روزانه یک لیوان آب کمتر بخوریم تا به میزان 80میلیون لیوان ذخیره بکنیم !!! و بقیه مسایل مربوط به صرفه جوئی آب ... نویسنده نمی دانست که با منع کردن مردم آنها طمع بیشتری پیدا کرده و روزانه یک لیوان بیشتر آب می خورند و تا فرصت هست یکبار بیشتر استخر خانه شان را پر می کنند و ...

 

در مسیر بازگشت حواسم به بتن فرش پیاده گذرهای محوطه ی پارک بود و از اینهمه غلط اندیشی و غلط کاری ( که اتفاقا در راستای ایجاد مشاغل کاذب برای آشنایان کارمندان شهرداری است !! ) در تعجب بودم و این دقت کردن های زیاد باعث شد تا شاهکار اجرای کف سازی را ببینم ... دو مورد می توان حدس زد ، کسی که داشت اینجا کار می کرده شمردن بلد نبوده (!!!) یا متر نداشته و با قدم اندازه گرفته بود (!!!) و یا شاید نابینا بود (!!!)

 

 

شاید بتوان حرفهای زیاد و طرح های زیادی را از اینترنت برداشت و صبح تا شب فوروارد کرد ... ولی این طرح ها تا درست اجرا نشود !! و این حرفها تا در رفتار خودمان تاثیر نگذاشته باشد !! طرح مفت است و حرف مفت است !!

 

  • دا دو

نظرات  (۱)

دادو بارون خیلی وقته تموم شده ها....
داره سامانه جوی جدید میاد اما پست همینجوری جاخوش کرده برا خودش!؟!
پاسخ:
سلام
این آخر هفته را از ابتدای هفته سرشلوغ بودم ...
کی بردم هم باطری تمام کرده بود و امروز وقت کرده ام برایش باطری عوض بکنم ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی