یادداشت های دادو

عذرخواهی

شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹ ب.ظ

در اخبار چند روز گذشته شنیدیم و خواندیم که در یک حرکت خیلی خاص ، در بزرگترین تورنمت جهانی بصورت خیلی سرپوشیده و آشکاری ؛ ما را هم ردیف کشور کره شمالی قرار دادند و حال مان را در سطح جهانی گرفتند !! یعنی ورزشی که اعتقاد داریم سیاسی نیست ، ابزارش برنده تر از بمب و جنگ شد !!

 

و بدتر از آن اینکه وزیر خارجه ی ما که بقول برخی از طرفداران پر و پا قرض ( شما بخوانید قرص !! خیلی ها هنوز بر اساس التزان عملی راه می روند !! ) بی همتاترین در صحنه ی دیپلماسی هست و توی توئیتر و اینترنت گهگاه متلک به این و آن می اندازد !! در یک حرکت محیرالعقول که کار هر کسی نمی تواند باشد ، اعلام کرد که اگر سامسونگ بابت این کارش عذرخواهی نکند ( مثلا به چه دردی می خورد را کسانی می دانند که بعد از هر گند بالا آوردن در تریبون عذرخواهی حاضر می شوند که مثلا چه شود !!!! ؟؟؟ ) گوشی اش را استفاده نخواهد کرد ... بدنبال این اعلام نظر نه تنها سهام سامسونگ در بورس کاهش نیافت بلکه تعداد خریداران آن رد ایران افزایش نسبی یافت !!!

 

شنیده اید که بچه ی کوچولو  به مامانش گفته بود که حالا چشمهایم را می بندم و تو در تاریکی می مانی !!


القصه که بقیه چه بشود اصلا مهم نیست چرا که ما اگر خیلی چیزها دادیم در عوض تعامل با دنیا را بدست آوردیم و این مورد در تاریخ 2500 ساله ی تمدن ایران بی همتا بود !! حالا یا کمیته المپیک عذر بخواهد یا سامسونگ و یا رئیس جمهور کره جنوبی و یا ... مهم این است که از بابت این ره آورد دیپلماتیک ، وزیر امورخارجه کاربلد باید از ملت ایران عذر می خواست که نخواست ، ریاست محترم جمهور باید عذر می خواست که نخواست !!؟؟

 

بازار پر رونق شرکت سامسونگ را در بازار ایران  دولتمردان ما بر اساس اختیار باز نکرده بودند که حالا بخواهند به او چیزی بگویند ، ما از سر ناچاری بازارمان را برای اینها پررونق کرده ایم و کسی که از ناچاری تصمیم می گیرد نباید انتظار برخورد عادلانه و مسالمت آمیز و مردانه داشته باشد !!!

 

  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام
چطور کشور عربستان سعودی هر بلائی خواست برسر حجاج ایرانی آورد و در زمینه ورزش هم بجای کشور بیطرف !! در هر کشوری که دلش میخواهد به مصاف تیمهای ایرانی میرود و شاید بزودی وسیله سفر تیمهای ایرانی را هم خودش تعیین کرده و خواستار عزیمت ایرانی ها باشتر بجای هواپیما شود .این جناب ظریف هیچ حرکت محیر العقولی انجام نمیدهد ؟
پاسخ:
سلام
اصولا ظرافت با شتر در یکجا جمع نمی شود !! و شاید در اعتراض به اقدام عربستانی ها جناب ظریف اعمال حج اش رادر واتیکان به جا می آورد !! خدای سیاستمداران هم مثل خدای شاعران می باشد ، برایشان کعبه و بتخانه یکیست !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی