یادداشت های دادو

کلک رشتی !!

پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴ ق.ظ

سهام عدالت را اگر نمی دادند بمراتب سنگین تر بود چرا که اسمی به این کَت و کُلفتی را یدک می کشید ولی با پرداخت این مبلغ ناچیز که بقول یکی از معاونین وزارت نفت ، پولی ست که به گدا داده می شود !! ( و به حق گدازادگی این معاون نامحترم را نشان می داد !! ) کلمه ی عدالت را با ناخن خشکی به لجن کشیدند !!!

 

دولت ناکارآمد در واگذاری برخی جاها که بدلایلی نمی خواست واگذار بکند یک تدبیر فوق العاده اندیشید که در افواه عمومی به آن کلک رشتی می گویند !! دولت که توان و اراده ای برای واگذار کردن برخی جاها نداشت و برای اهل و عیال خود و کابینه اش در آنجا پست های زیادی را بر باد رفته می دید (!) آن کارخانجات و شرکت ها را بعنوان سهام عدالت در اختیار خود گرفت تا از سامانه ی فروش در خصوصی سازی بیرون بروند و سودی را تعهد کرد که اساسا وجود نداشت !؟ چرا که این شرکت ها و کارخانه ها به دلیل ناکارآمدی و عدم تدبیر دولت در مدیریت صحیح آنها در لیست فروش قرار داشت و اگر دولت می توانست آنها را اداره بکند که نیازی به فروش آنها نبود و با یک آمارسازی که از معجزات دولت فعلی است (!) آنها را در بورس باندازه دو سه ریال سوددِه نشان داده و بالا کشیدند و در اعتراضات چند روز اخیر برای اینکه نشان بدهند چه موفقیت های عظیمی را مخفی نگه داشته بودند اقدام به ریخت و پاش در میان مردم کرده و مبالغ هنگفتی بین مردم پخش کردند !!


کارشناسان غربی ورود این هوار نقدینگی به جیب ملت را برای اقتصاد دور و نزدیک مضر می دانند و برای همین در کشورهای دور و نزدیک از دیروز آلارم هشدار اقتصادی به صدا درآمده است !! با این حال عده ای سودجو بنام هنرمند که سالها در خارج از کشور چشمشان به دست این و آن بود (!) از حالا برای برگزار کردن کنسرت در کشورهای مجاور صف بسته اند و در یکی از کشورهای همسایه که نخواست اسم اش فاش بشود (!) ساخت هتل های هفت ستاره ی زنجیره ای بنام عدالت کلنگ زنی شد !!

 

کارشناسان شرقی نیز اعلام داشتند که با دادن این سود بادآورده احتمالا مصرف مواد مخدر بالا برود و برای همین از دیروز در کشور همسایه که نامش فاش نشود سنگین تر است ،  شخم زمستانه برای کشت خشخاش اجرا شد و برای پنج سال آینده برنامه کشت چهارفصل خشخاش در برنامه تولید قرار گرفت !!

 

و اما کارشناسان نه شرقی ، نه غربی اعلام کردند که بزودی این مبلغ به جیب پرداخت کنندگان برگشت خواهد نمود و مردم بیخود خودشان را خوشان خوشان نکنند !!  یک پیشنهاد که نخواست اسم اش فاش شود دیروز به دولت رسیده است که برای افزایش اعتبار کارت های ملی ، امضای رئیس جمهور روی آنها باشد و برای همین از سال آینده کارت های ملی افراد بر اساس اولویت دریافت سهام عدالت تعویض خواهد شد و مبنای دریافتی خدمات تعویض کارت ها و ممهور شدن آنها به امضای ریاست محترم جمهور تقریبا دو برابر مبلغ سهام عدالت خواهد بود !!

 

===


طبق قانونی که مهجور مانده است و اجرا نمی شود !! چنانچه شرکتی در معرض واگذاری قرار بگیرد کارکنان آن شرکت تا یک سقف معینی می توانند تا 5% سهام ترجیحی آن را بخرند و برای همین هر سال طی نامه ای این قانون به استحضار کارکنان ماشین سازی می رسید تا اینکه در یکی دو سال گذشته آن را اجرا نکردند و در تبصره ی یک این قانون نوشته بود که کسانی که از سهام ترجیحی استفاده می کنند از سهام عدالت محروم خواهند بود ( و چه بسیار کارگران و متاسفانه مدیرانی که فکر می کردند با خرید سهام ترجیحی دستشان از سود میلیونی سهام عدالت کوتاه خواهد شد !!! )

 

  • دا دو

نظرات  (۱)

  • همطاف یلنیز
  • سلام سلام
    گوش همطاف چندان شنوای سخنان و نصایح و پیش بینی های کارشناسان از هر صنف و رنگ و جناح نمی باشد
    فقط متوجه شدم شما دارای سهام ترجیحی ماشین سازی هستید.^-^

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی