یادداشت های دادو

یلدائیان !!

جمعه, ۱ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۴۷ ب.ظ

ملا را دیدند که با سرعت بطرف ابتدای کوچه می دوید ، پرسیدند : " چه خبر با این عجله !؟ " گفت : " بچه ها داشتند اینجا بازی می کردند و من برای اینکه سر و صدای شان بخوابد ، به دروغ ، به آنها گفتم که سر کوچه دارند حلوا پخش می کنند و آنها بازی را رها کرده و رفتند سر کوچه !! و دیدیم که نیامدند دارم می روم سر کوچه ، شاید واقعا دارند حلوا پخش می کنند !!! "

 
و پایبندی خیلی ها به برخی سنت ها و آئین ها بی شباهت به دویدن بچه ها دنبال نشانه های دروغ نیست ولی کسانی که این نشانی ها را می دهند نه مثل ملای داستان که خود نیز فریب دروغِ خود را خورده بود بلکه شیادتر از آن ، در سر کوچه ، حلوا را به چند برابر قیمت می فروشند !!!! و بدتر از آن حلواهای هدر رفته ای که یکی دو روز بعد از شب یلدا راهی ظرف های آشغال می شوند ؛ گاه دست نخورده !!!
 
 
***

شب یلدا از جمله جشن‌های ایرانیان است که در سراسر کشور بین خانواده‌ها با آیین های گوناگون برگزار می‌شود. شب یلدا فرصت مناسبی برای چرخیدن چرخ اقتصادی برخی مشاغل است از میوه فروش تا آجیل و ... اما در این میان برخی با سوء استفاده از این بازار و ارائه خدماتی خاص مانند چیدمان میوه و آجیل، حکاکی هندوانه، انواع کادوها و تزئین میز شب یلدا تجملات میلیونی را به خانواده ها تحمیل می کنند.
 
  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام، 

هر چه دمش به اقتصاد و بازار وصل شود، ماندگار می ماند! در جشن های دیگر ملیت ها هم چنین است!
پاسخ:
سلام
ماندگاری می تواند دلایل زیادتری هم داشته باشد ... چیزهای باارزش اگر با مصالح باارزشی ماندگار بشوند بهتر است ؛ مثلا فرهنگ را با هنر می توان ماندگار کرد !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی