یادداشت های دادو

آنالیز !!

چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵ ب.ظ

عنوان را که نوشتم یاد مطلبی افتادم ، در کارخانه یک همکاری داشتیم که سوادش نه تنها کافی نبود بلکه اصلا نبود !! ولی چون سابقه ای در کارخانه بهم رسانده بود و از هیچ و پوچ ادعایی بهم رسانده بود در مسایل فنی اظهار نظر می کرد و به کلمه ی آنالیز می گفت " آناناش !! " ابتدا ما فکر می کردیم که عمدا این کلمه را اینگونه مچاله می کند ولی بعدا دیدیم که تصویر شنیداری این کلمه را اینگونه در حافظه اش ذخیره کرده است و منظورش همان آنالیز است !!

 

ما در ریخته گری کار کرده بودیم و در کنار همه ی تلاش های سخت و طاقت فرسائی که شغل ریخته گری داشت یک قسمت آزمایشگاهی هم داشتیم که کارش کوانتومتری و متالوگرافی بود و کارش آنالیز کردن ذوب و بررسی محصول بود و اگر یک روز تمام پتک می زدند (!) چنانچه جواب آزمایش درست نبود ، تلاش بی فائده بود !! و کار مفید وقتی بود که تلاش همسو با نتایج درست بود و متاسفانه این همسوئی همیشه زیر تراز سود کارخانه بود و با همه ی تلاش های موجود ، عدم مدیریت صحیح باعث می شد که این همسوئی اتفاق نیافتد !!

 

همه ی انسان ها با مسئله تلاش و زحمت و ... آشنا هستند !! ولی انسان های موفق کسانی هستند که همسو با تلاشی که می کنند نتایج کارهایشان را بررسی کرده و رفتارهایشان را آنالیز کرده باشند و بدانند که چه رفتار و پنداری به کار بسته اند و چه نتایجی اندوخته اند و اگر در نتایجی جواب نگرفته اند در کجای آنالیز رفتاری شان باید تغییرات لازم را بدهند !!

 

دشمنان ما که همانا دوستانی هستند که منافعی بیش از آنچه استحقاق دارند را از ما می خواهند (!) در هر شرایطی در حال آنالیز ما هستند (!) چون آنها نگران منافعی هستند که از ما بدست می آورند ولی ما نگران چیزهایی که از دست می دهیم نیستیم (!!) و چون هیچگاه در نتایج کارهایمان تفکر نمی کنیم (!) برای همین ابتکار عمل را به آنها می دهیم و آنالیزی که آنها در راستای منافع خودشان به ما می دهند را قبول می کنیم (!!) آنها ارزش های ما را تخریب می کنند و ما بعله می گوئیم ، آنها کار ما را به نام خودشانیم نویسند و ما بعله می گوئیم ، برای ما تاریخ ما را هر گونه که دوست دارند می نویسند و ما بعله می گوئیم ، با دست ما برای ما خط و نشان می کشند و ما بعله می گوئیم ، از حالا برای رئیس جمهور آینده ی ما نقشه می کشند و ما منتظریم تا بعله بگوئیم !!! آن وقت پای ادعا که می رسد ما پیشینه ی تمدن و فرهنگی تاریخی داریم که دوست و دشمن به آن اعتراف دارد و تنها یک ایراد دارد و آن اینکه با خود واقعی ما خیلی فاصله دارد !!!

 

بدتر از شکست سرخوردگی است !! چرا که شکست مقدمه ی پیروزی است و سرخوردگی تضمین کننده ی شکستهای بعدی !!

 

  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی