یادداشت های دادو

سال تکانی ...

دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۶:۰۹ ب.ظ

دیروز در شبکه نمی دانم چند ، رئیس خصوصی سازی که احیانا همشهری تشریف دارد با نماینده مجلس ، سر سهام عدالت بِکِش بِکِش داشت ، یعنی هرکدام یکطرف یقه مردم را گرفته بودند و می کشیدند !! نمی دانم این اواخر ، مجلسی ها واقعا مردمی تشریف دارند یا دولتی ها ضعف منطق دارند !؟

 

چند وقت پیش هم در همین برنامه ، برنامه های خودمختارانه ی دولت را برده بودند زیر ذره بین و یک بِکش بِکشی بود که نگو ... البته آن نوبت یقه مردم آزاد بود و خر بیت المال در گل مانده بود !! نماینده هم که قبلا وزیر بود ، زورش به نماینده دولت خیلی می چربید !! می گویم کسی را منبعد نماینده انتخاب بکنیم که زمانی وزیر بوده و زبان وزارت را بلد است !!

 

سهام عدالت بعد از ده سال ، باندازه دو فقره نان سنگک ( بقول نماینده مجلس ) ، سود داده است و نشان می دهد که عدالت در یک کشور جهان سومی نمی تواند سازمان و سازکار داشته باشد. البته رئیس خصوصی سازی فرمودند در ابتدای کاریم !! هرچند متولیان و متصدیان سهام عدالت کم کم به سن بازنشستگی رسیده اند ...


===


مهمان بودیم ، وسط مسیر ، سری به آشپزخانه فروشی زدیم ... یک عالمه سینک ظرفشویی و اجاق گاز و ... چند نمونه سینک باید می دیدیم ، من در و دیوار را نگاه می کردم و بانو کاتالوگ ها را دید می زد ، یکی بود که چشمم را گرفته بود ، البته به چیزهای متفاوت فکر می کردم.


چند تایی دیدیم و یکی پسند کردیم ، قرار شد برویم و درمورد اجاق به اجماع برسیم و برگردیم ، هنوز چشمم به سقف بود و سینکی که پسند کرده بودم ، بانو گفت : اگر دوست داری همان را برداریم ... گفتم : نه ... همان که شما پسندیده اید ... گفت : وقتی شما باید با آن کار بکنید ، بهتر است همانی باشد که خودتان پسندیده اید !!

 

===

 

پلیس در تی وی می گفت که ترقه بازی و چهارشنبه سوری ، هر سال ، بیش از ده نفر تلفات داشته است و اینهمه کمپین و داد و هوار که جمع کنید و نکنید و ...

 

نه اینکه من موافق تاق و توق بوده باشم ولی انصافا رانندگی که هر سال هیجده هزار تلفات دارد ، ارزش کمپین گذاری و بستن جاده ها و ... را دارد یا ترقه و فشفشه و ... ؟!

 

" ترقه " ، " حق مسلم ماست !! " و اینکه بدفرهنگی و مردم آزاری بر آن غلبه کرده است ؛ ما نباید تمام مسئله را پاک کنیم ... اینهمه موشک هواکردن ها و نوربازی کردن ها از همین ترقه ها شروع شده است !!

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام

آقا دم بانو گرم!!
لطفاً از جانب من بخاطر این حاضرجوابیشون یه کیلو "شووی" تازه از بهترین قنادی تبریز بخرید و به ایشون هدیه کنید، اگه عمری بود و سفر ولایت اومدم، باهاتون حساب میکنم!!!

یعنی جگرمان حال آمد اساسی (آیکون خنده از اعماق وجود)!!
پاسخ:
سلام
معلوم است که باید هم بخندید ... نسل جدیدی که تحویل داده اید را باید هم اینگونه تحویل بگیرید ... نصف شبی کامنت را خ.انده و از من شووی می خواهد !!
سلام، 

بالاخر ه تقسیم کار چیز بدی نیست. آشپزی از ایشان بقیه اش با شما!!

از روی آتش پریدن حق مسلم ما است، چه با ترقه چه بی ترقه!!
پاسخ:
سلام
تقسیم کار خوب است ولی انصاف خوبتر است ...
و از توی آتش پریدن شاید بهترین انتخاب ما باشد ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی