یادداشت های دادو

نفوذ تا کجا ؟

سه شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۵۷ ب.ظ

این روزها ، همه جا حرف از نفوذ است ، بدیهی است که هر جا مقاومت باشد ، نفوذ در راس کار باشد ... گاه نفع در مقاومت است و گاه موفقیت کار در نفوذ !

 

داشتم از خیابان رد می شدم ، دیدم نوشته « حلیم » ، با خود گفتم اینهم از همان دار و دسته نفوذ است هاااا !؟ تبریز و حلیم !؟ با خود گفتم حلیم چگونه در تبریز نفوذ کرد ؟ حلیم با این شل و ولی خودش را توی کاسه نگهدارد ، هنر کرده است !! بعد دیدم جماعتی حلیم خور با عنوان مهاجر و مهمان تازه فامیل و مامور و ... پایشان که به شهر باز شد و متعاقبا جا برایشان باز شد !! حلیم را هم آوردند توی چشم شهر گذاشتند ...

 

رسیدم خانه ، گرسنه که باشی ، در را باز نکرده بوی سوپ را می شنوی ، ساده زیستی همین است ، از خانه که یک بو بیاید شناختنش ساده است و نبوغ نمی خواهد ، روی اجاق شش تا قابلمه و تابه باشد ، خانم مارپل می طلبد !! سوپ است دیگر ، آشنای خانه ی ما ، گاه همراه غذاست و گاه خودش تمام غذا ؛ آنهم از نوع سفارش آشپزباشی !!

 

کاسه ای پر می کنم ، سفره را باز می کنم ... به به ... « تافتون » !! اینهم یک نفوذی دیگر ، قدیم ها که سفر می رفتیم ، تافتون را در فارسستااان می خوردیم و خوشمان می آمد ، حالا آمده سر سفره مان !! بهرحال نان است و برکت سفره ؛ هرچند نفوذی !!

 

سال دیگر پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی هستیم ، ماشالله در چهار گوشه دنیا الله اکبر طنین انداز شده است ، سهم ما از نفوذ مهمان هایمان چه خواهد بود ؟! چقدر جا برای نفوذ خالی گذاشته ایم ؟! برای نفوذاندن به مهمان ها جز تملق و تاریخ خوانی و جر زدن (!) چه داریم ؟!

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام
ماکه فعلا در حال تازیدن آنهم بصورت چهار نعل به سمت و سوی مظاهر ینگه دنیا با ساختن مجتمع های تجاری تفریحی !!! ( البته هنوز این بنده متوجه مفهوم تجارت و تفریح در کنار هم نشده ام البته شاید منظورشان سودهای کلانی است که مثلا از فروش یک دست کت و شلوار در این مراکز به قیمت چهار میلیون تومان و یا کفش یک و نیم میلیون تومانی نصیب فرو شندگان میشود که خود کلی مفرح است میباشد ) هستیم که هیچ نشانی از الگوهای اسلامی و حتی ایرانی در آنها دیده نمیشود .  جز مدها و مدلها و مدلینگها !!  که همگی از آثار نفوذ تی وی ترکیه  و حتی مدیریت این مراکز بدست ایشان دارد .نمیدانم در سال آتی ما چه چیزی را نشان گردشگران خواهیم داد ؟ و چه چیزی را به آنها نفوذ خواهیم داد .
پاسخ:
سلام
البته جنبه ی تفریحی شکلهای مختلفی دارد ، گاه به اختصاص یک طبقه بعنوان شهربازی اطلاق می شود ... گاه حضور رنگارنگ برخی و تماشای آنها باعث انبساط خاطر برخی های دیگر می شود ... البته بازی با پول کم تفریحی نیست !! ( فروشنده جنسی را می خرد 100هزار تومان ، قیمت می زند 200هزار تومان ، خریدار چانه می زند در حد من اولوم ، سن آللاه و با درصدی تخفیف می خرد ... همه که راضی می شوند ، نهایت تفریح است !! )
ما به گردشگران غرورمان را نشان می دهیم و آنها نیازمان را می بینند و سال بعد در حالیکه ما را شیر می کنند ، سرمان شیره می مالند !!!
ماشالا از خوب زاویه ای ب نفوذ پرداختین.
فارسستان، من ر یاد سخن امروز مدیر حسابداریمان ب یکی از کارمندها انداخت؛ مدیر اردبیلی ما بعد از کلی ناراحتی و نصیحت، ب همکارمان گفته است؛ این ره ک تو میروی ب کردستان است!
همچنین یاد سخن چند هفته ی پیش مدیر فروش تبریزیمان افتادم خطاب ب خودم؛ میخواهم بفرستمت بروی ترکستان (آذربایجان)!
پاسخ:
سلام
برای درک نفوذهای بزرگتر و بالاتر و مهم تر باید پله پله بالا رفت !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی