یادداشت های دادو

جنگ در خانه سینما !!

پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ق.ظ
یک چند روزی هست که بصورت میان برنامه و یا برنامه در جریان رویدادهای برج میلاد قرار می گیرم ، دهه فجر است و هر کسی دارد از این رهگذر برای خودش و برای دیگران برنامه ارائه می دهد ... مسابقات ورزشی را که نمی شود بالای برج میلاد برد ، برج میلاد را اهالی هنر قرق کرده اند !!
 

35 مین جشنواره فیلم فجر در حال اجرا است و فیلمهایی در حال اکران !! چهره های محبوب سینمایی را وقتی آدم پشت برخی میزها می بیند از بابت علاقه و محبوبیتی که نثارشان کرده است شرمنده می شود !! ما خیلی وقت ها عاشق شخصیت های سینمایی هستیم و در سایه ی این عشقی که از بابت آن باید دستبوس گریمور ها و شخصیت پردازها باشیم (!!) به شخصیت های حقیقی زیر گریم ارزش می دهیم !!
 
هنرپیشه هایی که وقتی پشت میز کنفرانس خبری می نشینند ؛ دوربین شرمش می آید که نزدیک تر رفته و چهره شان را نشان بدهد ... واقعا چه افرادی از چه کاراکترهایی و چه نقش هایی به چه جایگاههایی می رسند !! اوف بر شخصیت برخی شان !!
 
دیشب بعد از چند شب داد و بیداد اهالی سینمایی ، رئیس امور سینمایی مهمان برنامه هفت بود ... مهمانی که از همان ابتدا با توپ نسبتا پر آمده بود ولی تقلاهای ژورنالیستی و شر کردن هایش نشان داد که برخلاف ظاهر مودبی که می خواهد نشان بدهد ، چیزی در چنته ندارد !! و مانند گنجشکی کوچک بعد از چند بار جیک و جیک کردن در دستان قوی و منطقی بهروز افخمی که در عرصه سینما اگر خود سیمرغی نباشد ، شاهینی وارسته است ، اسیر شد و هم از ناحیه ی خودش باخت و هم از سهم کسانی که عروسک گردانش بودند !!
 
معضل دو تابعیتی بودن و یا همان اصطلاح خودمانی ، هم از آخور خوری و هم از توبره خوری برخی ها که متاسفانه بدنه اصلی و فرعی دولت امید را تشکیل داده اند (!) این بار در عرصه سینما به همان بن بستی خورد که برجام خورده بود !! از قدیم گفته اند که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود !! با نمودار و آمار اگر اقتصاد به جایی رسید (!) ، با امیدواری کارخانه ها هم به سر و سامان می رسند (!) و ایضا ورزش و سینما و ... متاسفانه برخی مانند کبک سر در زیر برف امید کرده اند و رشد طبیعی جامعه را به حساب پرورش دادن خود می گذارند و نمی دانند که کج و ماوجی حرکت نشانه حضور آنهاست و نه حرکت طبیعی جامعه !!!
 
دولت تدبیر و امید ، دولتی که خواست ثابت بکند ، با یک دست دو هندوانه می توان برداشت !! و چه سعی و تلاش فزاینده ای کرد و ندانست که برداشتن صرف مهم نیست ؛ وقتی در همان قدم اول هر دو هندوانه را باید انداخت و حیف کرد !!!! حداقل اگر یکی را برمی داشت ، سالم نگه می داشت !!! از همان ابتدا هم دل آنها با آن هندوانه معیوب بود و به بهای نگهداشتن آن ، هندوانه سالم را نیز بباد دادند !!!
 
دیشب بعد از کارخانه رفتیم کافی شاپ تایم (!) یک هات چاکلت خوردم که بغیر از آنجا در هیچ جایی مانندش را تجربه نکرده ام !!! بهمراه کمی مخلفات (!!!) بعد رفتیم خانه مادربانو یکی دو لقمه کوکو سبزی خوردیم ، همراه با چند قلپ دوغ آبعلی (!) ، بعد از آن به خانه آمدیم و یک چایی هم در خانه خوردم بهمراه چند قاشق قورمه سبزی (!!!) معلوم است که وضعیتم چگونه بود ؛ مانند وضعیت خیلی از سازمان های دولت تدبیر و امید !!!!!!!!!
 
مگر می شود اینهمه هندوانه متضاد را باهم برداشت ... هم موافق داخلی را باید در دست داشت و هم مخالف داخلی را !! هم مخالف خارجی را و هم معارض و معاند خارجی را !!! موافق خارجی خودش معضل تر از همه می باشد ...
 
حالا خوب است که من کارشناس سینمایی نیستم ( دقیقا مانند رئیس امور سینمائی کشور !!! ) بقول یکی از کاربلدهای منتقد ، اگر چهار تا کر و کور را بجای داوران می گذاشتند ، انتخابشان بهتر از این بود ... پس بر من خرده نگیرید که سینما-ندیده فهمیدم که گند کار از کجاست !!!!!
 
  • دا دو

نظرات  (۲)

و ایضا امشب هم برنامه  باصطلاح پخش مستقیم !! مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر از شبکه آی فیلم در حال پخش میباشد . البته این پخش مستقیم سبک جدیدی است که چند نفر دور هم نشسته و در حال گپ زدن هستند وهر چند دقیقه هم اسامی برندگان را از همان برج میلاد دریافت میکنند و باطلاع بینندگان محترم میرسانند . البته شاید ناچار به اینکار هستند .چراکه نشان دادن بعضی چهره های گریم شده هنرپیشه های بقول شما نازی با لباسهای آنچنانی شان از تلویزیون خوبیت نداشته باشد .
پاسخ:
سلام
موقعیت شناسی از ادب است ، امروز یک مینی بوس خانم از سوئد آمده بودند برای عقد قرارداد ، با وزرای ما همسطح بودند ؛ البته از نظر موقعیت جایگاهی و چه بسا بالاتر از نظر شخصیتی ... هنری پیشه های ما میدانند که بغیر از مقابل دوربین شخصیت دیگری ندارند و برای همین هر چه در چنته دارند رو می کنند ، منظورم فقط خانم ها نیستند ، آقایان بمراتب لوستر تشریف داشتند !! خیلی از اینها لیاقتشان به همان عبارات یالثاراتی است !!!
احسنت به اینهمه حرف حساب .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی