یادداشت های دادو

نمادهای جانستان !!

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۵، ۰۴:۴۴ ب.ظ

خبر ، طبق معمول هولناک بود و صدالبته غیرمنتظره نبود !! آتش سوزی بلای جان ساختمان پلاسکو شد تا یکی از نمادهای بزرگ بازمانده از زمان طاغوت با خاک یکسان بشود ...

 

اینکه در این ساختمان 17 طبقه چه مقدار آرزو و سرمایه و تلاش (!) طعمه آتش شد بماند ؛ که مهم هم نیستند (!!) و چه بسا ساختمان های زیادی ، از سر شانس از چنین اتفاقاتی بدور هستند و اگر در طول یک روز چند ساختمان مشابه به چنین حال و روزی بیافتد ، جای تعجب نخواهد بود !!

 

ساختمان ها و اراضی مصادره ای ، بدلیل بی صاحاب بودن و مستهلک بودن و مسایلی از این قبیل ، بزرگترین دردسر شهرهای بزرگ می باشند (!) متولیان شهر ، کاری با خلاف کاری ها ساختمان و حواشی آن دارند و به همه چیز بعنوان واریزی تخلفات نگاه می کنند ... هیچ کارشناسی برای نظارت به عمر مفید ساختمان ها مراجعه نمی کند ، و اگر می کند بخاطر صدور برگ خلافی و طمع در واریزی است (!) ، کاربری ها از مقوله ی " آتش به اختیار " استفاده برده و هر کس در هر نقطه ای از هر ساختمان هر کاری بخواهد ، می تواند بکند !!

 

کمی صبر بکنیم تا ببینیم هیئت مدیره این پلاسکوی مصادره ای ، چه کسانی هستند !؟!؟


ما منتظریم تا اتفاقی رخ بدهد و بلافاصله برگ برنده مان که " عرض تسلیت " هست را رو بکنیم و از هر تریبونی ، ابراز همدردی بکنیم ، با حادثه دیده ها و حواشی آنها ، بیکباره صدا و سیما پر از عرض تسلیت ها می شود و کارشناسی ها هم چیزی بیشتر از حرفهایی که گزارشگر در همان دقایق اولیه داده ، ندارند ... آیا خبرنگارهای ما بیشتر می دانند یا کارشناس ها چیزی نمی دانند !؟!؟

 

حادثه آتش سوزی قطار ، تا مجلس رفت ، انواعی از کمیسیون ها به قصد تلف کردن وقت و پاشیدن خاک روی حادثه درست شدند ، در هر مراسم ختمی یک بنر هم از طرف راه آهن و شهرداری بالای سر در مساجد آمد (!!) ولی برای چه !؟ آیا همدردی می تواند برای فرار از زیر مسئولیت کافی باشد !؟!؟ کسانی هم که آمدند و گزارش دادند چیز خاصی اعلام نکردند ؛ خطای انسانی !! کثیف ترین بهانه برای سرپوش گذاشتن برای اشتباهات سیستماتیک !! وزیر دلش به بیمه بودن سیستم ریلی خوش بود و در این حادثه جان بسلامت برد !!

 

حادثه ساختمان پلاسکو ، یک مورد شدیدتر از آتش سوزی قطار بود ... آیا سرمایه های به هدر رفته در این ساختمان بیمه بودند تا شهردار را از جوابگویی برهاند !!؟ آیا رئیس آتش نشانی تهران جوابگوی جان های سوخته ی آتش نشان ها خواهد بود !!


" نجاتگری که طعمه حادثه شود ، یک معنا بیشتر نخواهد داشت ، سیستم آتش نشانی فاقد ساز و کارِ کارشناسی می باشد !! "

 

بخاطر یک لقمه نان ، جان بر سر نمادهایی گذاشتن که بدون کار کارشناسی و نظارت مستمر و مدیریت صحیح اداره می شوند ... رفع مسئولیت از متولیان امر نخواهد کرد !! هرگونه حادثه ی جزئی و کلی باید ساعت ها کارشناسی بشود ، البته نه توسط مسئولین مستقیم ، بلکه توسط منتقدین و کسانی که با ریز و درشت و چم و خم این فعالیت ها آشنایی دارند !!! این مسایل سیاسی نیستند که با سرپوش گذاشتن خفه شوند ، اینها مشکلات اجتماعی هستند و هر روز از یک منطقه زبانه خواهند کشید !!

 

البته برای برخی ها هم بدک نیست که با حادثه قطار ، عکس پروفایلشان قطار بشود !! و با حادثه مرگ آتش نشان ها ، عکس پروفایلشان بشود نماد آتش نشانی !!!!! مردمی باید تلف بشوند تا برخی چهره ها مردمی بشوند !! ابراز تاسف فلان خواننده و فلان هنرپیشه منقضی شهرت و ...


اینها همان کسانی هستند که با دیدن زمین خوردن کسی ، بجای اینکه دستشان را برای کمک دراز بکنند ، موبایلشان را بیرون می آورند تا عکس خبری بگیرند برای ارسال در دنیای مجازی !!!!!


 

  • دا دو

نظرات  (۲)

امروز تا بعد از ظهر ک گاه ب شبکه خبر سیما مراجعه میکردم، درمیماندم ک چگونه خود اینها از طرفی دست کم میگویند کلی آتش نشان در ساختمان بوده اند و از طرف دیگر صلاح نمیدیدند ب زیرآوار ماندگان اشاره ای کنند و هی بر این تأکید داشتند ک تعدادی زخمی شده اند! و گاهی هم ک اشاره ای میرفت، ماست مالیده ترین جمله ها را برای ماندن تعداد بسیاری در زیر آوار و احتمالا کشته شدن بیشترشان ب کار میبردند. جمله هایی ک اصل مطلب را در طویل بودن و نامستقیمیشان برای شنونده گم و کم میکردند!
مردمی ک جلوی کمک رسانی را میگرفته اند کجای دلمان بگذاریم؟! این جماعت بیتفاوت  را اصلا نمیتوانم درک کنم!
پاسخ:
سلام
اشکال کار مانند آفتاب تابستان واضح و روشن است !! شهرداری متولی آتش نشانی است و بالاترین مسئول شهری و نمی تواند جلوی فعالیت یک مرکز مستهلک را بگیرد و اشاره دارد که سال 91 اخطار داده ایم ؛ آیا این چیزی را توجیه می کند !؟!؟ توجیه نمی کند ولی توصیف می کند که شهرداری نمادی برای برخورد با معضلات شهری نیست ؛ چرا که دست اش رو شده است و رشوه ها و زیرمیزی ها کار خودش را کرده و سیستم شهرداری و شورای شهر را مختل کرده است !!!! همچنانچه رشوه های لای گواهینامه ها، سرگرد ها و سرهنگ های راهنمایی رانندگی را بی اثر کرده است و راهنمایی و رانندگی ما به حالت یک جنگ خاموش درآمده و مرگ و میری در حد جنگ تمام عیار دارد !!!!!
مسئولین بی تفاوت تر هستند ؛ البته اکثر آنها !!!! و حداقلی که احساس مسئولیت دارند ، اطلاعاتشان در آن زمینه کافی نیست !!!

آتش سوزی ساختمان پلاسکو بدون تردید تقصیر تک تک ماست. اونروز که به جای 4 تا متخصص تحصیلکرده یک مشت دَمبِل زَن و کبادِه کِش رو فرستادیم توی شورای تخصصی شهر تهران ساختمان پلاسکو رو آتش زدیم. 
اون روز که راستگو و دروغگو برامون فرق نداشت ساختمان پلاسکو رو آتش زدیم. اون روز که به چمران رای دادیم چون قیافه اش شبیه برادرش بود....
بله دوست عزیز. مسئول خونهای ریخته شده ما هستیم که ملک خواران رو عضو شورای شهر کردیم. 
شورای شهر بر خلاف مجلس شورا (مجلس عوام) شورایی کاملا تخصصی است که اعضای آن باید از شهرسازی، اقتصاد شهر، معماری، ترافیک و حمل و نقل و خدمات شهری سررشته داشته باشند. با دو تا مدال کشتی آزاد و فرنگی نمی شود شهر ده میلیونی اداره کرد.
پاسخ:
سلام
دقیقا همین است که می فرمائید ... فدراسیون ها را غیر اهل ورزش می گردانند و شهرها را ورزشکاران ؛ مصداق مثل معروف " سوموح آتین قاباغیندادی ، یونجا ایتین !! "
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی