یادداشت های دادو

جریان های انتسابی !!

پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۵، ۰۵:۰۲ ب.ظ

بعضی ها راست هستند و برخی ها چپ ، برای چپ بودن باید باندازه ی کافی راست بود و بعد چپ شد !! حتی ماشینی که چپ می کنه یک مدتی باید راست برود و بعد والا همینطور کشکی کشکی که نمی شود چپ شد ؛ چپ کرد !!

 

 

این وسط برخی ها هم هستند که چپ بودنشان جای شک دارد و راست نبودن شان حتمی است ؛ اینها فکر می کنند که اگر راست نباشند چپ هستند و نمی دانند که بین راست و چپ ؛ عده ای زیادی پرت وجود دارند !! ( البته برای پ اینها کسره و فتحه فرق نمی کند !! )

 

این مختصر برای آنهایی بود که این روزها پیام های بی ارتباط به شخصیت شان می فرستادند !! تا از کفن آقای هاشمی ، کلاهی برای خودشان بدوزند ...

 

===

 

انسان ها در زندگی روزمره و تعاملات اجتماعی ، رویکرهای متفاوتی از خود نشان می دهند که روی هم رفته و توی هم رفته در دو شاخه اصلی می توان آنها را دسته بندی کرد !! منظور چپ و راست نیست ؛ بالا و پائین هم نیست !! این تقسیم بندی از منظر شجاعت در نوع برخورد می باشد ، نویسنده بزرگ آلمانی تبار و شاید هم از جای دیگر ؛ پل تیلیش در کتاب " شجاعت بودن " این تقسیم بندی را خیلی خوب توضیح داده است که متاسفانه بدرد باسوادها می خورد و صدالبته با چند صد بار خواندن می توان تصور و تجسمی از این تقسیم بندی ها بدست آورد !!

 

دسته ای از انسان ها " شجاعت خود بودن " دارند و برخی ها " شجاعت با دیگران بودن " ، بنظر من نمی توان کسی را براحتی از حالتی به حالت دیگر تغییر داد ... ولی می توان با برنامه ریزی های طولانی مدت و تربیت تحت کنترل انسان ها را بصورت گروهی درآورد و با درست کردن شخصیت های شست و رفته ، قهرمان سازی ها ، نماد پروری ها و ... با نیت بدواً خیرخواهانه و در راستای سواری گرفتن آسان از مردم ، از این شیوه استفاده برد !!

 

می دانیم که قانع کردن انسان برای سواری دادن هم وقت گیر است و هم با نارضایتی هایی همراه خواهد بود و شاید با این روش در طول سال نتوان بیش از 10 نفر را سوار شد ؛ حتی در بدوی ترین اجتماعات انسانی !! ولی با تجمیع علائق و جمع کردن زیر یک نماد خاص ، شعار خاص و یا ... می شود وقت و هزینه را از خود مردم سرمایه سازی کرد و نارضایتی ها را در کپی کاری ها و همرنگ سازی ها از بین برد و در یک بازه ی زمانی خیلی کوتاه ؛ مثلا 3 ماه ، بیکباره ده میلیون نفر را سوار شد !!!

 

نمونه ی بارز استفاده از نماد " امیرکبیر " در انتخابات مجلس بود ... یک نامزد زیر تابلوی منتسب به امیرکبیر عکس گرفت و و چون او اصلاحات بزرگی کرده بود از طریق این عکس خودش را منتسب به اصلاحات کرد !! طیف گسترده ای ؛ در حد شگفتی ساز !! ، به او و لیست اش رای دادند ، آنقدر که خود طرف شوکه شده بود !!! بعد از راهیابی به مجلس نه تنها سَر نشد که خبری از ته اش هم نشد !!!

 

متوسل شدن به چیزی که خود منتسب است ؛ چه شود !؟!؟

 

  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی