یادداشت های دادو

تعیین جانشین

چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۰۶ ب.ظ

امروز یک نشست غیررسمی و کارگری داشتیم در مورد اینکه چه کسی جانشین مرحوم هاشمی در تشخیص مصلحت نظام خواهد شد ؟ بحثی که شاید دلیل نشست های رسمی خیلی ها باشد ...

 

یکی از همکاران که هنوز نمی دانست هاشمی سید بود یا نه (!؟) شاهرودی را تعیین کرده بود ، آنهم بدلیل بی حاشیه بودن ...


یکی از همکارها گیر داده بود اینکه خاتمی جانشین خواهد شد ، دو ساعت توضیح دادیم که خاتمی را به دانشگاه راه ندادند سر تابوت هاشمی چه برسد به تخت هاشمی (!) ولی مثل جیگرخان معروف ، دو پا در یک کفش که خاتمی و دیگر هیچ !


یکی از همکارها بدجور سرما خورده بود و منگ می زد ، او علی پروین را پیشنهاد می داد ... می گفت از صبح تا شب اگر رادیو را باز کنید نصف برنامه ها در رابطه با فوتبال هست (!!) ، وقتی مشکل اول کشور ماندن یا رفتن کی روش هست ، بهتر است مصلحت را به یک فوتبال شناس سپرد ...


یکی از همکارها گفت : هر کسی می خواهد باشد فقط دلسوز مردم باشد ... !! همکاری گفت : خائن باشد ، گوشت مردم را می خورد و لااقل استخوانشان می ماند ، می ترسم دلسوز باشد و گوشت و استخوان را یکجا بباد بدهد ...

 

واقعا آنهایی که منافعی در این راستا دارند ، چگونه می نشینند و چه جوری فکر می کنند ؟

 

  • دا دو

نظرات  (۴)

سلام بر جناب دادو

دلسوز ؟؟؟؟؟؟
جوک تازه بود؟!!!

یادمه دوره اولی که آقای الف نون به ریاست جمهوری رسید، یک شب خوابش رو دیدم!!!
خواب دیدم توی یه کوپه قطار روبروی هم نشستیم و داریم میریم مشهد!!!
ایشون روبروی من نشسته بود و گرم صحبت بودیم
و جالبه که غیر از ما دو تا هیچکس دیگه تو کوپه نبود (جل الخالق)!!!

وقتی دیدم خلوت بی اغیاری برای درد دل دست داده، با لحنی التماس آمیز بهش گفتم:
 آقای الف نون!!!! من شما رو درست نمیشناسم و نمیخوام هیچ پیشداوری هم نسبت به شما بکنم فقط عاجزانه یه خواهشی ازتون دارم

ایشون هم با لبخند سر تکون داد و گفت: بگو
دوباره با همون لحن پر تضرّع و خواهش، گفتم:
 تو رو خدا ، تو رو به هرکی میپرستین، فقط مشکلات اقتصادی مردم رو حل کنین، من دیگه هیچ انتظاری از شما ندارم!!!!! بخدا کمر مردم خم شده زیر بار این گرونی ...

ایشونم خوووووب به حرفام گوش کرد و لبخندی زد و بی اونکه حرفی بزنه با اشاره دست بهم فهموند که : حلّه آبجی!! نگران نباش!!!!

اینا همه رو گفتم و سرتون رو به درد آوردم که بگم خواب زن چپه!!!
 مگه تو خواب ببینیم ....

شاید بگین خیلی سیاه به قضایا نگاه میکنم، ولی چیکار کنم؟
شامه ام خرابه و هیچ رقمه بوی بهبود ز اوضاع وطن نمیشنوم ...
حالا هرکی میخواد جایگزین هرکی بشه ...
پاسخ:
سلام بر شما

چه خوب است که می توانید چنین خواب هایی ببینید !! انتظار ایده آل خود را از دیگران داشتن ، در بیداری هم می تواند چپ از آب دربیاید ، حالا با هر ترکیبی از الفبا که می خواهد باشد !!؟؟

در این کشور همه چیز بدون بازگشت خراب می شود و بهبود مفهوم ندارد ، هچ چیز بهتر از چیزی که بود نخواهد شد ، و چه بسا بدتر از چیزی که هست بشود !!
سلام، 

همان خائن بهتر است!!!!
پاسخ:
سلام
دزد بر مال انسان لطمه می زند و خائن بر مال و اعتماد انسان !!

سلام.. من به شخصه کلیتِ فضای موجود رو مثبت و در جهتِ شفافیت می بینم.. می دونید به نظرم علی رغم شلوغ کاری های بسیار و دست و پازدن های حریصانه ی سیاسی کارها، جهان داره به سمت روشن تر شدن و آشکارتر شدن حقیقت پیش می ره..  به نظرم نه تنها اینها بلکه حتی گنده تر از اینها هرطور بنشینند و هرطور فکر بکنند، تنها یک نتیجه داره، رسوایی! من آینده ی سیاسی جهان رو با همه ی سختی ها و دوز و کلک ها و تنگناهاش، سفید می بینم! به نظرم هنوزم می شه تحمل و صبر کرد..

پاسخ:
سلام
در مورد صبر کردن که حرفی نیست !! آینده همیشه می تواند رو به روشنی باشد ؛ حتی از امروز !! ولی منافع نامشروع ایجاب می کند که دست اندرکاران همیشه چشم بر حقایق بپوشند !!
هااا، خط پایانی مهم بود. یکی دو جمله نخست نوشته هم من را کلی سر ذوق آورد. بقیه اش هم ک خواننده را شاد میکند.
پاسخ:
سلام

البته با تمام وقاحتی که این امر دارد ، نباید تمام انگشت ها بطرف آن نشانه برود !! بدیهی است که این عکس گرفتن ها و فیلمبرداری های ظاهرا زننده باعث می شود تا صدا و سیما بجای رفتن به کوچه علی چپ (!) برخی واقعیت ها را نشان بدهد !!!!!!
مردمی در منطقه ای جمع شده اند و حادثه ای باشکوه ( هرچند تلخ !! ) در حال اتفاق افتادن هست !!!!! ماموران بظاهر مسئول در حال متفرق کردن هستند و مردمی که جمع شده اند بیکار ایستاده اند و بر ای خود گزارش تهیه می کنند ، برای یک کشور جهان سومی زیاد هم بدک نیست !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی