یادداشت های دادو

کار نیکو ...

پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۹ ق.ظ
آورده اند که در یکی از جنگ های این سرزمین ، شاه ( حالا هر کی که بوده ، مهم این است که مهم نبوده !! ) پیرمردی را می بیند که در رزم آوری و جنگیدن بسیار قابل و توانا نشان می دهد ... او را طلبیده و می پرسد : " تو در این سن و سال و به این دلاوری و جنگندگی ، در جوانی باید قابلتر می بودی ، در فلان جنگ کجا بودی پس !؟ "
 

پیرمرد گفت : " من آن زمان هم همینگونه بودم و شاید بسی قابل تر ، ولی آن زمان چون توئی در مسند نبود که شمشیر زدن در رکابش ارزش داشته باشد !! "
 
این مثال آوردم تا بگویم در همه ی برهه ها مقدار زیادی از انرژی های جامعه و کارخانه و ... بصورت نیمه خاموش و خاموش می مانند و رهبر ، مدیر و رئیس باید بگونه ای بیاندیشد تا در راهبرد صحیح برنامه هایش مقدار زیادی از این انرژی ها را فعال بکند و اگر به چنین توفیقی دست نیابد مطمئنا به موفقیتی هم دست نمی یابد !!
 
و کار وسواس الخناس در روزگار این است که با پخش انواعی از شایعات و بزرگ نمایی و کوچک نمایی ها مانند آبی که روی آتش بپاشند ، این انرژی ها را خاموش کرده و ملت را در خماری و رکود نگهدارند و ایضا کارخانه ها و جامعه ها را !!
 
===
 
به یکی از دوستان زنگ زده ام تا ببینم در کارگاه است یا نه ، صدایش از خانه می آمد !!! تنبلی که در جان ریشه بدواند کار را سخت می کند و داشتن سابقه های درخشان در زمینه فعالیت در سالهای گذشته دردی را دوا نمی کند !! می گویم : " این وقت روز خانه هستی ؟ کی به کارگاه می روی ؟ " می گوید : " عیالوار بشوی می فهمی !؟ "
 
مردم عیالوار می شوند و از کله سحر تا پاچه ی شب کار می کنند و باز چرخشان نمی گردد !! برخی ها آ را دلیل می گیرند برای خوابیدن تا 10 صبح !!
 
شاید چون ما را سرویس کارخانه می آورد برای همین سحرخیز هستیم و سر خود رهایمان بکنند تا 12 ظهر بخوابیم !!!؟؟؟
 
سحر خیز باش تا کامروا گردی ...
 
  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام

جایی خوندم که مدیریت نه فقط یک علم، بلکه یک هنره ..
و متاسفانه این روزا کم نیستن مدیرانی که از این علم و این هنر بی بهره هستن ..

ای آقا خواب تا ده صبح برای آدم عیالوار؟!!
مگه این دوست شما بقول معروف: چورک تیکانی ایاغینا باتمییپ؟!!!
پاسخ:
سلام

برخی ها به این تیکان ها معتاد می شوند و توی تیکانلیق به همین منوال ادامه می دهند !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی