یادداشت های دادو

مدعیان وابسته به شانس !!

پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۳۹ ب.ظ

شاید شما هم از این قبیل افراد زیاد دیده اید (حداقل در کشور ما تا بخواهی موجود هستند و در برخی کشورها ( مثلا آلمان ! ) شاید تعداد آنها برعکس تعداد ما باشد !! ) ادعایشان در حد 120 درصد است ولی آنقدر که به احتمالات و شانس وابسته اند به خودشان اعتماد ندارند ...

 

گاهی هم که اعتماد به نفس شان گُل می کند ، فاقد عزت نفس شده و کار را به هر قیمت انجام می دهند ... فرقی نمی کند در کدام لباس و رده باشند !؟ ملی پوش تیم های ملی باشند یا صاحب منصبان درباری و یا حتی برخی دکترین های صیاثی !!!

 

برای مسابقات تیم می دهند و هنوز بازی ها شروع نشده ، خداخدا می کنند که به فلان تیم نخورند و در فلان گروه باشند !! این یعنی قبول کردن اینکه در گروه تیم های قوی تری وجود دارد ؛ اگر چنین است چه فرقی می کند از آن گروه بالا آمدن یا نیامدن !؟ کسی که بر ضعف خود اقرار دارد در رفع آن می کوشد ، اگر شد که چه بهتر ، و اگر نشد چیز بدست نیاورده ای را از دست داده است و ارزش هوچی گری و داد و بیداد و ... را ندارد !!


انسان مدعی بهتر است صاحب 50-60 درصد از توانایی ها در راستای ادعایش باشد و الا یک خالی بند محسوب می شود که یک جایی باید کارش گیر بیافتد و آنجا ناچاراً دست به کارهایی و رفتارهایی و حرفهایی بزند که عزت نفس اش را بباد بدهد ؛ آش نخورده و دهان سوخته !!

 

این روزها شگفتی در حرفها و تحلیل های این مدعیان صد تا یک غاز بوضوح دیده می شود ... چنان از پیروزی ترامپ با شگفتی یاد می کنند انگار آدم دارد داستان " شاهزاده و گدا " را می خواند و یا معجزه ای رخ داده است ( یا از آرای مردم آمریکا اطلاع واثق داشتند !! این نهایت وابستگی به رسانه های تحت نفوذ می باشد !! ) ... پیروزی در انتخابات به آرای مردم ارتباط دارد و کسانیکه شگفت زده می شوند در شناخت مردم خود مشکل داشته و به باورهای خام خود مشغول بودند !!

 

اینهم یک نمونه : ( نگرانی‌های زیباکلام از رئیس جمهور شدن ترامپ )

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران می‌گوید:


- در انتخابات سال ۸۴ هم نظرسنجی‌ها در ایران حکایت از این می‌کرد که آقای هاشمی رفسنجانی پیروز مبارزه خواهند بود اما دیدیم که آقای احمدی‌نژاد همه را شگفت زده کرد. ( اینجا منظور از همه ، کارشناسان خودباور بود و نه مردم باور !! )

- با ورود آقای ترامپ به کاخ سفید احتمال هرگونه تنش‌زدایی و نزدیکی با ایران مرتفع خواهد شد. ( طمع تنش زدایی و دوست جون جونی شدن با هیلاری هم امکان پذیر نبود !! )

- آنقدرها طول نخواهد کشید که خیلی‌ها از ایران چراغ به دست خواهند گرفت و به دنبال روزهایی که آقای اوباما در راس کاخ سفید بود و آقای جان کری سکان وزارت خارجه آمریکا را در دست داشت بگردند. ( احتمالا آن روز آن عده ایرانی با پول های بالاکشیده شان در همان ایالات متحده خواهند بود !! )

- آن روز متوجه خواهند شد که چه روزهای خوبی بود که می‌شد با آمریکا به تفاهم رسید ، اما این فرصت طلایی را ما در ایران از دست دادیم. ( صادق خان برود از ولایت شان تحقیق بکند می بیند که روستائی جماعت از روباه بیشتر ضرر میبیند تا از گرگ !! )


نوکری که نسیه خدمت بکند معلوم است که با عوض شدن اربابش ، آرزوهاش را نقش بر آب ببیند !!

  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام، 

ایشان خیلی هم نسیه خدمت نمی کند. اگر بعضی حرف های ایشان را دیگر دانشگاهیان بزنند فورا حکم اخراج یا بازنشستگی می گیرند.
پاسخ:
سلام

وقتی کسی نه به بار باشد و نه به دار ؛ مهم نیست چه بگوید !؟!؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی