یادداشت های دادو

ترامپ برنده شد ...

چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹ ب.ظ
 

 

امروز نزدیک ظهر ، یک اس ام اس آمد و برایم نوشته بودند :‌ تبریک می گویم ،‌ترامپ برنده انتخابات آمریکا شد !!‌ ... حالا چرا برای من زده بودند نمیدانم دنبال خودم بگردم تا دنبال ذهنیت تبریک گوینده !؟!؟

کمی بعد دنیای اینترنت هم ترامپی شد و عکس های ۲۵مین پرزیدنت روی توئیت رو تلگرام و ... با شدت بالاتری تکرار شد و بدنبال آن انواعی از حرف و حدیث ها !! واقعیت این است که برای من فرقی نمی کند چه کسی در آمریکا رئیس جمهور بشود !! همچنانچه برای یک شهروند آمریکایی فرقی نمی کند که چه کسی در ایران رئیس جمهور می شود !!‌ چون ما بیشتر از یک شهروند نیستیم و بهتر است سیاستمداران به فکر جمع و جور کردن خودشان باشند !!!!

ولی یک چیزی برای من خیلی مهم بود ... چند ماه پیش از این
(‌خرداد ۹۵ ) ،‌ یکی از دوستان کانادا نشین ، در یک تحلیل خوب دلیل اینکه ترامپ می تواند پیروز انتخابات بشود را نوشته بود و این در حالیست که اکثر سیاستخواران (‌کسانی که از این سفره می خورند !!‌)‌ بعد از اینهمه مذاکره و مناظره و مجادله هنوز نتوانسته بودند پیروزی ترامپ را حدس بزنند !!! البته شاید برخی های چیزدان در آمریکا می دانستند و با این حرفها می خواستند تا می توانند فضا را ضد ترامپی بکنند !!! سیاستمداران ایرانی که اوضاعشان معلوم است !!!!
 
با توجه به آنچه از وعده های ترامپ برمی آید ، در چهار سال نخست (!)‌ باید منتظر یک یدبیاری اساسی برای عربستان باشیم و احیانا در دوره دوم ریاست جمهوری اش که ظاهرا مد شده است (!!)‌ باید منتظر ظهور یک گروه افراطی تر و شاید مسلح به سلاح اتمی از نوع تندروهای اسلامی که این بار ریششان به قوزک پایشان خواهد رسید و پیش بینی می کنم که این بار این گروه افراطی از بین شیعیان باشد !!
 
===
 
امروز روز پرباری داشتم ،‌ مرخصی هم بودم و یک عالمه کا رکوچک و بزرگ کردم ... کار بزرگ پیاده رفتن در یک مسیر نسبتا طولانی در شهر بود (!)‌ و کارهای کوچک رفتن به بورس و بانک !!!
 
یک جایی هم سوار تاکسی شدم و بنده خدا راننده را تا پیاده شدنم سکه ی یک پول کردم !!‌ ننشسته شروع کرده بود به سخنرانی در مورد کسانی که رعایت نمی کنند و ... و انگار ایشان از لس آنجلس آمده بودند و بقیه از پشت کوه !!

تیپ و قیافه اش نشان می داد که بازنشسته است و گیر داده بود به راننده های ماشین های سواری که به تاکسی ها مجال نمی دهند تا مسافرکشی بکنند !!! کمی بعد خیلی آرام آرام به او حالی کردم که سواری مسافرکش بسیار شریف تر از یک کارمند یا بازنشسته است که با وجود برخورداری از حقوق و مستمری ،‌ تاکسی گرفته و مسافرکشی می کند !! البته می خواست بگوید چنین چیزی امکان ندارد (‌هرچند همه می دانیم که امکان دارد ، آنهم از نوع بوفورش !! و از بی عرضگی و رشوه خواری تاکسیرانی نشات می گیرد !!‌)‌ ولی وقتی دید آدرس دادم که کجا چقدر می گیرند و خبر می دهند تا فلان مسئول ، کارت شهری صادر بکند (!)‌ چیزی نگفت !!!!

تقاطع بعدی به عجله ای که داشت تا از چراغ زرد رد بشود و نشد گیر دادم و گفتم بعنوان تاکسی باید شما مقررات را بهتر و بیشتر رعایت بکنید و ... تا دیگران از شما یاد بگیرند !!
 
تقاطع بعدی که رفت روی ترمز تا مثلا چراغ قرمز را رعایت کرده باشد به او گفتم :‌ شما که توقف می کنید ،‌بهتر نیود چند متر عقب تر می ایستادید تا خط کشی عابر پیاده را اشغال نکنید و لااقل آنها راحتتر بتوانند بروند !! و ...
 
پیاده شدنی، مسافری که پشت سر نشسته بود و با من پیاده شد به من گفت :‌ بنده خدا تقاطع بعدی تصادف می کند !! گفتم :‌ چرا ... ؟ گفت :‌ آخه من هروقت می خواهم یک نفس راحت بکشم ،‌یک مشکلی پیش می آید ... آن بنده خدا هم بعد از پیاده شدن تو لابد یک نفس راحت کشیده است !!
 
  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی