یادداشت های دادو

نیم ساعت با عمو ...

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۴۳ ب.ظ

دمدمای اذان افطار بودیم که یادم افتاد برای گربه ها چیزی نگرفته ام ؛ البته در خرید عصر می خواستم از همان فروشگاه یک بسته سنگدان بردارم ولی بارم زیادی سنگین بود !!

 

باتفاق دختر برادرم از خانه بیرون آمدیم تا از سر کوچه یک بسته سنگدان بگیریم و روز اول هفته ، یک حالی به گربه ها بدهیم ... چند قدم از خانه دور نشده بودیم که عبور یک اسم از دالان ذهنم مرا به حضور آنهمه نقطه در اسم حساس کرد و برای همین از برادرزاده پرسیدم : " دو تا اسم بگو که همه ی حرف هایش نقطه داشته باشد !؟ " طبق معمول گفت : " اینکه چیزی نیست و شروع کرد به تست کردن اسامی دوست و آشنا و ...... انگار کمی سخت شده بود !! "

 

خودم هم دنبال اسم می گشتم ولی نه با آن حساسیتی که او می گشت و هی با تاسف از حضور فلان حرف بی نقطه یاد می کرد !!! کمی بعد از من پرسید : " تو خودت می دانی ؟ " گفتم : " آره ... یکی از آنها بیژن است که همه ی حرف هایش نقطه دارند !! " انگار باور نداشت و برای همین شروع کرد به بررسی اسن بیژن و هنوز تمام نشده بود که زینب را هم به آن اضافه کردم !! کم کم داشت کلافه می شد ...

 

مرغفروشی بسته بود و تیرمان به سنگ خورد ، برگشتنی یک جایی را نشان دادم و گفتم : " برویم از آنجا زولبیا - بامیه بخریم ، عصر دیده بودم که از آن بامیه های درشت گذاشته بود !! و مسیر را همچنان در تلاش برای یافتن اسم تماماً نقطه دار طی کردیم ... من روش بهترتری نسبت به برادرزاده ام داشتم و با یک تغییر جزئی ، زینب را به زینت ، تغییر داده و سومین اسم را هم یافتم .

 

بامیه فروشی یک مغازه ی کوچک بود در اندازه ی 2 * 3 ، مرد مسنی کنار ترازو بود ، از آن بامیه درشت ها خبری نبود و معلوم بود که تمام شده است ، طبق عرف نامعقول و خیلی معمول گفت : " بامیه های ما در شهر تک هستند ، هر چی بپزیم همان روز فروش می رود ، از همه جای شهر می آیند و می خرند ... درست است که دو هفته نیست به اینجا آمده ایم ولی باز ما را پیدا می کنند ... " البته من طوری به در و دیوار نگاه می کردم که خودش متوجه شد که بیشتر خودمعرفی اش به فنا رفته است !! بعد با یک قیافه ی خیلی خشک گفتم : " اگر از این جای کوچک به آن شهرت بزرگ می رسیدید ؛ آنهم در حد یک شهری مانند اینجا باورش راحت تر بود از اینکه از آن شهرت بزرگ به این مغازه ی کوچک رسیده بوده باشید !!! عجالتاً بجای باور کردن حرف هایتان ، بهتر است بروم و بامیه ها را تست بزنم !!! "

 

از آنجا که بیرون آمدیم دوباره مسابقه ی یافتن نام آغاز شد و نام چهارم را هعم اضافه کردم ، شفیق ، البته این یکی زیادی شانسی شد و دقیقا وقتی داشتم به تابلوی یک پزشک نگاه می کردم آن را دیدم ... برادر زاده هنوز در تقلای یافتن یک نام بود و موفق هم نشد !!

 

خانه که رسیدیم ، اذان می داد و برادرزاده دنبال اسم بود ، افطار شد و برادرزاده هنوز دنبال اسم بود و شاید هنوز هم ...

 

  • دا دو

نظرات  (۸)

عه خب سوال شما خیلی سخت بوده، تازه آدم هرچی که بزرگتر باشه اسم های بیشتری بلده. وگرنه بچه ها همیشه از بزرگترا زرنگ ترن (یه عالمه لبخند) من فهمیدم که برادر زاده شما خییییییلییی دختر خوبیه یا شایدم شما خیییییلییی عموی باحال و مهربونی هستی. چون اگه عموی من بود همین که با من تنها میشد نه بازی میکرد باهام نه از این سوالا میپرسید به جاش هی نصیحت میکرد و هی میگفت این کارو نکن اون کارو بکن این چه طرز حرف زدنه همه ش داری مامان تو اذیت میکنی..
ولی به جاش عموی من بهترین عموی دنیاس دلیلش خصوصیه ولی من عاشقشم با اینکه هیچ وقتم ازم چیستان نمیپرسه امشبم میاد خونه مون، منم شرط و بهش باختم و باید صدتا بوس بهش بدم. (یه عااااالمه لبخند)
پاسخ:
سلام
تا آخر مهمانی بگرد ببینم چند تا اسم پیدا می کنی !؟!؟ فعلا که رکورد دست خودمه !!!
به به
گویا!! فارغ از خود شدی و کوس انا الحق بزدی !!

ذهن ما رو هم درگیر کردین جناب دادو
برم بگردم اسم نقطه دار پیدا کنم !!
پاسخ:
سلام
تلاش خوبی خواهد بود ... دلسرد نشوید !! مطمئناً شما رکورد مرا می شکنید ...
فهمیدم فهمیدم یکیش هم میشه شفق. (یه خنده بزرررررگ) اسم دخترم هست. هنوز مهمونی ما تموم نشده هاا.. صبر کنید تا آخر مهمونی میگم بازم
آهان آهان آقا نجیب شرکت مامانم اینا.. سرایداره
هاهاها:-) تا آخر مهمونی رکوردتون رو میشکنم آقای دادو..
یوهووووو اینم از سومیش، نقیب که اسم پسره
این یکم تقلبی بود، مامانم برام پیدا کرد. یه دونه دیگه پیدا کنم بهتون میرسم :-)  حریف تون قدره ها آقای دادو.. (یه عاااالمه لبخند بزررررررگ)
مهمونی ما تموم شد الان.. واییییی کلافه شدم از بس فکر کردم، اصن شما برنده.. من که دیگه هیچ اسمی پیدا نکردم. من رفتم دوباره از اول افطاری بخورم:-) گرسنه م شد از دست این سوال شما
  • همطاف یلنیز
  • سلام سلام
    چیزی نیافتم ^_^
    صرفا جهت تکمیل این بازی
    اسامی بی نقطه یک نقطه تا...
    http://anjoman.tebyan.net/newindex.aspx?pid=17257&threadid=379324&pageindex=12
    .

    پاسخ:
    سلام
    ممنون که وقت گذاشتید ...
    سلام

    من هرچی تلاش کردم فقط تونستم دو تا اسم که همه حروفش نقطه دار باشه پیدا کنم

    غَضنفَغ و شیغین (چیه خوب؟ طرف فرانسویه نمیتونه "ر" رو درست تلفظ کنه)!!!
    پاسخ:
    سلام
    یعنی همینجور که دنبال اسم می گشتین رفتید تا فرانسه !!! من خودم امروز حداقل یک ساعتی مشغول درست کردن اسم بودم !؟!؟ دیدم پیدا نمی شه گفتم خودم بسازم !! ولی اونم نشد ....
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی