یادداشت های دادو

لطفا غرب زده باشید!

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵ ب.ظ


چطور یک غربــــزده شویم:

 


١- یک غربى معمولا بطرى آبش را از خودش جدا نمی کند. استاد هم با بطرى آب درس می دهد،و آب تنها چیزى است که غربیها به شدت می خورند و ما نه!

٢- هر چقدر ما ایرانیها یک دست جام باده و یک دست زلف یار هستیم این خارجیها کتاب در دست و هندزفرى در گوش هستند. کتاب و موسیقى دو جزء لاینفک زندگى این مردم است.

٣- در جواب پرسیدن حالشان به جاى قربان شما و نوکرتم جواب روشن می دهند و شما در جریان حالشان قرار می گیرید مثلا می گویند: خوبم، کمى مریضم، خسته ام، بد نیستم، عالى ام،....

٤- وقتى لطفى می کنید مثلا از غذایتان به کسى تعارف می کنید به جاى گفتن الهى فدات بشم و دورت بگردم خیلى واضح می گویند : تو مهربانى.... و شما روزى را تصور کنید که به خاطر کارهاى معمولى چند بار به شما گفته شده مهربان هستید ، آیا به سمت مهربان تر شدن نمى روید؟!

٥- بین مشاغل مختلف تفاوت جایگاهى نیست. پزشک از اتاقش بیرون میاید و هر مریض را شخصا صدا می کند ، استاد، روز اول می گوید من نه پرفسورم، نه sir، نه مسیو، من فقط "مت "( اسم کوچک) هستم.

٦- مردم ورزش می کنند... به معناى واقعى کلمه... نه به شرایط خاصى احتیاج دارند نه باشگاه نه وقت کافى.... با دوچرخه سر کار می روند... بارها کسانى را دیده ام که کالسکه به دست، می دویدند.... دوستى در باشگاه ، کارمندان جایى را دیده بود که وقت ناهارشان را به باشگاه مى آیند و ورزش می کنند.

٧- وقتى نگاهشان به کسى می افتاد سریع لبخند می زنند و احتمالا روز خوش می گویند، ما چرا انقدر با نگاه همدیگر مشکل داریم و چرا انقدر به هم زل می زنیم؟!

٨- از چه زمانى ما کمتر در مترو و اتوبوس براى مسن ها، صندلى خالى کردیم ؟ اینجا اگر براى مسن ها و باردارهاو بچه ها صندلى خالى نکنید علنا دیگران به شما تذکر می دهند.

٩- با بچه ها ، حیوانات و طبیعت مهربان تر بودن نشان از انسان تر بودن شما دارد.

١٠-بدون ترحم و تحقیر به ضعیف تر ها کمک میکنند. کسى احساس برتر بودن به شما نمی دهد.

11- در رفتارشان خود را درگیر قید و بندهای حاصل از آداب و تشریفات نمی کنند، خودشان هستند و فکرشان را صرف ارائه ی ماسک اجتماعی نمی کنند چون از اینکه خودشان باشند هراسی ندارند

و در اخر اینکه زنان ودختران غربی بسیار ساده و با لباس ساده و بدون آرایش زننده در مجامع و دانشگاه وغیره حاضر می شوند وفقط زنان مسن کمی آرایش می کنند


پس لطفا اینگونه غربزده باشید

 

  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام بر جناب دادو و ممنون از این متن زیبا و تاثیر گذار ...
تمام سعی ام رو میکنم غربزده بشم !

تمام متن یه طرف، این مورد آخر و ساده پوشی زنان و دختران غربی یه طرف
گاهی که در خیابانها و فروشگاهها به چهره ی هفت قلم آرایش کرده ی خانمها نگاه میکنم با خودم فکر میکنم ایشون عروسی بخواد بره چه میکنه ؟!!

بارها در فیلمهای خارجی دیدم که خانمه صبح با یک گرمکن ساده در حالیکه موهاش رو از پشت دم اسبی کرده و چهره ای بدون آرایش، داره توی پارک میدوئه و ورزش میکنه .. بعد هم با یک کت و دامن ساده و آرایش ملایم در محل کارش حاضر میشه ... و شب با یک لباس بسیار زیبا و موهای آراسته و آرایش کامل در مهمانی شرکت میکنه ..
اینجا اگه چاره داشتن پیاده روی رو هم با کفش بیست سانتی میرفتن!!

پاسخ:
سلام و ممنون
واقعیت این است که غرب را به ما بد معرفی کرده اند ... خیلی ها غرب را با شومن های تلویزیونی اشتباه می گیرند !! و همان خیلی ها با عجله از غرب رد شده و از آنطرف افتاده اند به اقیانوس آرام !!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی